بورسبورس اوراق

«بمپنا» ۹۸۲ ریال سود شناسایی کرد

برای ۹ماهه امسال؛

 

شرکت تولید برق عسلویه مپنا برای دوره مالی ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر۱۳۹۷ به ازای هرسهم ۹۸۲ ریال سود شناسایی کرد.

 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شرکت تولید برق عسلویه مپنا صورت های مالی میان دوره ای ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر۱۳۹۷ را منتشر کرد. این شرکت ۷۲۸ میلیارد ریالی در این گزارش سود خالص خود را ۷۱۴ میلیارد ریال اعلام کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته افت ۷۰درصدی داشته است.

«بمپنا» در ۳ ماهه امسال توانست ۳۰۸ ریال و در ۶ماهه سال جاری ۷۸۲ ریال سود محقق کرد. سود انباشته این دوره نیز به عدد ۵ هزار و ۸۹۳ میلیارد و ۴۲۹ میلیون ریال رسیده است.

این شرکت درباره پروژه سیکل ترکیبی نیروگاه اعلام کرده است که شرکت در اواخر سال ۱۳۹۴ به منظور افزایش ظرفیت تولید و راندمان نیروگاه و بالطبع افزایش درآمدهای عملیاتی، طرح توسعه نیروگاه از سیکل ساده(گازی) به سیکل ترکیبی(گازی و بخار) را شروع کرد. با اجرای طرح توسعه نیروگاه به سیکل ترکیبی، ۳ واحد بخاری (سیکل ترکیبی) که هریک با ظرفیت اسمی ۱۶۰ مگاوات (جمعا ۴۸۰ مگاوات) به مجموع نیروگاه افزوده خواهد شد. همچنین با اجرای این طرح میزان راندمان نیروگاه از ۳۲درصد به حدود ۴۹درصد خواهد رسید.

همچنین تا پایان دوره مالی گزارش شده این طرح ۵۱ درصد پیشرفت داشته و پیش بینی می شود تا پایان سال مالی جاری به ۵۷درصد برسد. علاوه بر این تاریخ بهره برداری آن را ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ پیش بینی شده است.

«بمپنا» در تشریح برنامه های شرکت جهت تکمیل طرح های توسعه به عملیات احداث و پیشرفت پروژه EPC اشاره کرده است. فرآیند طراحی مهندسی و تولید این پروژه از اواخر سال ۱۳۹۴ آغاز شده است.

فاز تامین تجهیزات این پروژه نیز شامل ۳ دستگاه توربین بخار، ۳ دستگاه ژنراتور، ۳دستگاه ترانس اصلی، تجهیزات بویلر و مشترکات و پست نیروگاه به سایت حمل شده و مابقی تجهیزات است. علاوه بر این عملیات احداث پروژه بخش بخار نیروگاه عسلویه از اردیبهشت ماه سال ۹۵ آغاز شده و تاکنون بخش قابل توجهی از عملیات ساختمانی به اتمام رسیده و نصب تجهیزات شامل توربین، ژنراتور و تجهیزات جانبی واحد یک، بویلرها و تجهیزات مشترکات آغاز شده است.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا