صنعت، معدن، تجارت

بیانیه چهاردهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی

دردومین روز چهاردهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی مطرح شد:

 

دومین روز “چهاردهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی” ، ۲۶ دی ماه با موضوع “سرمایه انسانی و تحول دیجیتال (HRM 4.0)” در ساختمان شماره ۲ این سازمان برگزار شد.
بنا به این گزارش، روز دوم کنفرانس به برپایی کارگاه های آموزشی تخصصی، میزگردهای تخصصی، نمایشگاه حرفه ای، رویدادهای نوآورانه و کلینیک مدیریت منابع انسانی اختصاص داشت.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از  روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، ازجمله پنل های برگزار شده در روز دوم، پنل تخصصی سرمایه انسانی و تحول دیجیتال بود که با حضور ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و رئیس کنفرانس، امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، کیومرث اشتریان دبیر کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک نهاد ریاست جمهوری، منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی ایران و حمیدرضا شفیع پور معاون پروژه های فاوا شرکت مگفا برگزار شد،

در این پنل تخصصی ابوالفضل کیانی بختیاری ضمن بیان تاریخچه شکل گیری انقلاب چهارم صنعتی ویژگی ها و مولفه های آن را تشریح نمود.
وی با برشمردن اهمیت و توضیح برخی از فناوری های انقلاب صنعتی چهارم یادآور شد: کشورهای جهان در زمینه انقلاب صنعتی چهارم سیاستگذاری های مختلفی دارند و درزمینه استراتژی، سنجش میزان آمادگی و سرمایه‌گذاری بسیار فعال هستند.
کیانی بختیاری مهارت ها و شایستگی های منابع انسانی در انقلاب صنعتی چهارم را حل مسائل پیچیده، تفکر انتقادی، خلاقیت، مدیریت نیروی انسانی، تعامل با دیگران، هوش هیجانی، قدرت تصمیم گیری، خدمات محوری، مذاکره و علوم و فنون شناختی عنوان کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی پارادایم “جامعه ۵ (Society 5.0)” بعنوان رویکرد جدید پس از انقلاب صنعتی چهارم پرداخت و زیرساخت ها و الزامات مهم مدیریت منابع انسانی در جامعه ۵ را تشریح کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، هدف غایی در رویکرد جامعه ۵ را که بر مبنای “رایانش شناختی” و “اینترنت افراد” پایه گذاری شده است، “رفاه اجتماعی” و توسعه مسئولیت های اجتماعی سازمانی و شرکتی عنوان نمود.
کیانی بختیاری با اشاره به ضرورت آماده سازی کشور برای مواجهه، پذیرش و توسعه موج چهارم صنعت و جامعه ۵ ، اظهار داشت: برای تسهیل پذیرش و توسعه این رویکرد ۵ دیوار و مانع باید فرو ریخته شود که عبارتند از “تفکر دولتی”، “قوانین بازدارنده”، “موانع نوآوری فناورانه”، “عدم تعهد منابع انسانی” و “پذیرش کاربران”.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ، تاکید نمود: سازمان ها باید خود را برای مشاغل جدید همچون متخصص داده کارکنان، یکپارچه سازی هوش مصنوعی، عامل ایجاد ارزش و … آماده نمایند.
در ادامه، اعضای پنل در خصوص موضوع سرمایه انسانی و تحول دیجیتال به بیان نظرات خود پرداختند و جمعبندی نکات مطرح شده به این شرح است: ۱- برای تحقق و توسعه موج چهارم و جامعه ۵ در کشور علاوه بر ایجاد زیرساخت فیزیکی باید به ۳ مولفه ، فناوری؛ استعداد و روامداری در یک جامعه باز، دارای سرمایه های انسانی با ذهن باز و حرکت به سوی جامعه ای خلاق مبتنی بر مشارکت حداکثری بویژه پذیرش بانوان و نیز پذیرش میزانی از تبعیض مثبت توجه نمود. ۲- مدیران منابع انسانی در عصر تحول دیجیتال باید مهارت هایی همچون فهم روش شناسانه و توان گفت و گوی میان رشته ای داشته باشند و مهارت هایی همچون فهم موضوع گسست، ماهیت غیرمتمرکز جهان جدید و فهم تضارب را کسب نمایند. ۳- برای تحقق موج ۴ و ۵ صنعت باید از همپایه سازی فناوری ها اقدام نمود. ۴- با تلفیق دانش و تجربه می توان زمینه دسترسی را برای توسعه نوآوری مهیا نمود. ۵- واحدهای منابع انسانی می توانند با مدیریت تضادها میان تیم های دانشی و دارای تجربه ایفای نقش نمایند. ۶- ایجاد شرایط لازم برای ترمیم و مدیریت شکست های فناورانه از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا