صنعت، معدن، تجارت

معادل سازی خودروهای ثبت نامی/ دستور افزایش عرضه خودرو صادر شد

وزیر صمت گفت: درباره خودروهایی که به دلیل تحریم،قطعات آنها وارد نمی شود،مقرر شد که معادل سازی کنند و خودروهایی را که امکان تولید دارند و مشخصات آنها نزدیک به خودروی ثبت نامی است، تحویل دهند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی درباره جزئیات برنامه دولت برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، اظهار داشت: اولویت دولت، حفظ سطح فعلی تولید و اشتغال است که تولیدکنندگان برای حفظ این شرایط با مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه هستند.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای حل این مشکل، گفت: با دستور رئیس جمهور، وزارت صنعت، معدن و تجارت کمیته ای با بانک مرکزی تشکیل داد که بر اساس برآورد این کمیته، مقرر شد علاوه بر ظرفیت های موجود، ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز در قالب سرمایه در گردش، توسط نظام بانکی تامین شود و در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اولویت بندی پرداخت این تسهیلات، افزود: واحدهایی که کالای آنها در بازار فروش دارد یا کالاهایشان صادراتی است، در اولویت قرار دارند. همچنین واحدهایی که تعداد نیروی کار در آنها بالا است و یا محصول‌شان مواد اولیه دیگر محصولات است نیز در اولویت دریافت تسهیلات هستند.

رحمانی با اشاره به مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات، اظهار داشت: شرایط بازپرداخت با توجه به نوع فعالیت واحدهای تولیدی و محصولی که تولید می کنند، متفاوت خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت فعال شدن واحدها با ظرفیت غیرفعال را دیگر هدف پرداخت این تسهیلات دانست و تاکید کرد: در کنار اجرای این برنامه، طرح های بهین یاب، تبصره ۱۸ بودجه و اشتغال روستایی نیز ادامه خواهد داشت و دولت مصمم است از هر طریق ممکن اشتغال و تولید را حفظ و بازار داخلی را تقویت کند.

۸۰ درصد تولید روزانه خودروسازان به اجرای تعهداتشان اختصاص دارد

رحمانی درباره مشکل در تحویل خودروها توسط خودروسازان، گفت: در چند ماه اخیر، قطعه سازان با مشکلاتی مواجه شدند و در نتیجه تولید خودرو نیز افت کرد؛ اما با حمایت دولت و همت قطعه سازان روند نزولی تولید متوقف و روند صعودی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تعهدات خودروسازان به دولت برای تحویل خودروها، افزود: به خودروسازان دستور داده شده که ۸۰ درصد از تولید روزانه خود را به اجرای تعهداتشان اختصاص بدهند.

معادل سازی خودروهای ثبت نامی

رحمانی ادامه داد: همچنین درباره خودروهایی که به دلیل تحریم، قطعات آنها وارد نمی شود، مقرر شد که معادل سازی کنند و خودروهایی را که امکان تولید دارند و مشخصات آنها نزدیک به خودروی ثبت نامی است، تحویل بدهند.

وی با بیان اینکه، صنعت خودرو کشور از صنایع مادر است، تاکید کرد: البته این صنعت در حال حاضر مشکلاتی دارد و از مردم عزیز کشور که با وجود مشکلات در این شرایط با ما همراهی می کنند، تشکر می کنم.

همچنین دکتر رحمانی درباره برنامه دولت برای کاهش قیمت خودروها، گفت: با افزایش تولید خودرو، قیمت ها کاهش پیدا می کند که همین امروز هم این روند آغاز شده است. بنده نیز دستور داده ام که خودروسازان با افزایش تولید، عرضه را افزایش دهند که مانند گذشته، شاهد بازار سیاه نباشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا