انرژی

ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر تا پایان امسال به هزار مگاوات می‌رسد

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران جوان است و به همین منظور نیازمند حمایت از سوی مجلس شورای اسلامی برای توسعه این طرح‌ها هستیم، گفت: روند احداث نیروگاه‌های خورشیدی با شتاب خوبی در حال پیشرفت است.

به گزارش آرمان اقتصادی، سیدمحمد صادق زاده در حاشیه سفر به استان کرمان و در مراسم  افتتاح نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی آراد شهرستان بردسیر گفت: در سال ۱۳۹۵ کمتر از ۲۰۰ مگاوات نیروگاه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور وجود داشت که در سال گذشته به ۵۰۰ مگاوات رسید و در نظر داریم تا پایان سال جاری آن را به یک هزار مگاوات در کل کشور افزایش دهیم.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر ایران با اشاره به اقتصادی بودن استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در کشورمان گفت: این حوزه اشتغالزایی خوبی نیز به همراه داشته است؛ به ویژه برای خانواده‌هایی که امکان کار در سایر مشاغل را از جمله کشاورزی و … ندارند.

وی ادامه داد: در نیروگاه‌های خورشیدی، مهمترین زیرساخت کشور یعنی برق بدون مصرف آب که کالایی ارزشمند و بحرانی برای ما است، تولید می‌شود.

مهدیان – مدیرعامل بانک توسعه تعاون – نیز با اعلام آمادگی برای مشارکت و توسعه در نیروگاه‌های خورشیدی و بادی در استان کرمان ابراز داشت: در حوزه اشتغال روستایی ۳۰۰۰ میلیارد تومان تکلیف داریم که تاکنون ۱۱۰۰ میلیارد تومان آن اجرایی شده است.

وی افزود: آمادگی داریم از منابع داخلی، صندوق توسعه، فراگیر و اشتغال روستایی در طرح‌ها و پروژه‌ها وارد شویم؛ ضمن اینکه ۷ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج پرداختی این بانک در استان کرمان، یک میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد، یک میلیارد تومان به مددجویان بهزیستی و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرد خانگی پرداخت شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا