ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

هواوی اتهام جاسوسی و همکاری با دولت چین را رد کرد

موسس و بنیان‌گذار شرکت چینی هواوی به تازگی برای چندمین بار هرگونه وابستگی و همکاری با دولت چین را تکذیب کرده و ادعای جاسوسی محصولات و تجهیزات این شرکت را باری دیگر بی‌اساس خوانده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رنگ وانگژو، موسس و بنیان‌گذار شرکت چینی هواوی به تازگی در مصاحبه و گفت‌وگویی با گزارشگر روزنامه فایننشال تایمز تمامی ادعاهای مبتنی بر حمایت و همکاری با دولت چین برای به دست آوردن اطلاعات خصوصی و محرمانه کاربران محصولات هواوی را به شدت رد و تکذیب کرده و اتهامات جاسوسی علیه این شرکت فعال در حوزه فناوری را کاملا بی پایه و اساس نامیده است.

ماه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی بود که منگ وانژو، مدیر ارشد مالی هواوی و دختر بنیان گذار این شرکت به اتهام تقض تحریم های اقتصادی ایالات متحده آمریکا علیه کشورهایی نظیر ایران در کانادا بازداشت شد.

همچنین بخوانید

وی در گفت‌وگویی که با گزارشگر این روزنامه داشت، بارها تاکید کرد که این شرکت هرگز با هیچ دولتی اعم از دولت چین، همکاری نداشته و تاکنون هیچ گونه درخواستی از آنها برای جاسوسی و تحویل اطلاعات خصوصی کاربران نیز به دست آنها نرسیده و دریافت نشده است.  

بر اساس گزارشی که در CNBC آمده است، وی در ادامه سخنانش می گوید: با وجود آنکه من کشورم را عمیقا دوست دارم، اما این مساله موجب نمی شود که بخاطر این علاقه، نام و آوازه بزرگترین شرکت تولیدکننده موبایل و فعال در حوزه تکنولوژی در این کشور را به مخاطره بیاندازم و با جاسوسی محصولات و تجهیزات ساخت این شرکت و همکاری با دولت چین، هواوی را زیر تیغ اتهامات سنگینی قرار دهم.

وی در سال ۱۹۸۷ میلادی بود که شرکت هواوی را تاسیس کرد و از آن پس، این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، محصولات و تجهیزات مخابراتی به شمار می رود و سهم عظیمی از بازارهای جهانی محصولات فناوری و موبایل را به خود اختصاص داده است.

هواوی در طول یک سال اخیر به شدت با اتهامات و چالش‌های امنیتی بزرگی از سوی کشورهایی نظیر ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی مواجه شده است که همگی بر این باورند گوشی‌های هوشمند و تجهیزات مخابراتی توسعه داده شده توسط هواوی اطلاعات کاربران را شنود و جاسوسی کرده و تحویل مقامات امنیتی و نظامی در چین می‌دهد.

با اینکه این شرکت همواره چنین اتهاماتی را رد کرده، باز هم موجب نشده است که از فشارهای سیاسی و امنیتی آن کاسته شود به نظر می رسد این مساله همچنان تا زمانی که شواهد دال بر عدم صحت و اثبات آن یافت و به صورت رسمی اعلام نشود، ادامه داشته باشد.

انتهای پیام  

مترجم: شیما قاسمی

دبیر خبر: محبوبه حسینی پور

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا