بورسبورس اوراق

اتصال بورس ایران به کمیته سازمان جهانی کمیسیون‌های اوراق بهادار

روایت یک مسیر:

عضویت بازار سرمایه ایران در کمیته سازمان جهانی کمیسیون‌های اوراق بهادار از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید مصطفی رضوی، معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن اشاره به دستاوردهای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه بازار سرمایه گفت: خوشبختانه بازار سرمایه در چهل سال اخیر با پیشرفت های بسیار چشمگیری رو به رو شده است که به هیچ عنوان قابل مقایسه با دوران قبل نیست.

وی افزود: بازار سرمایه همواره محلی برای رشد و ترقی جوانان نواندیش و نخبه و همچنین افراد تازه وارد برای سرمایه گذاری است، این مکان با پیشرفت دو رشته آی تی و مهندسی مالی همراه بود در واقع معتقدم بدون پیشرفت این دو تکنولوژی تحقق پیشرفت بورس کمی سخت ترمی شد.

رضوی بیان کرد:  پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد ورود کامپیوتر به بازار سرمایه و توسعه زیر ساخت های این بخش بوده ایم.

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: پیشرفت بازار سرمایه در چند سال گذشته بیش از پیش به چشم می خورد و این موضوع ستودنی است. از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی، عضویت بازار سرمایه  در کمیته سازمان جهانی کمیسیون‌های اوراق بهادار است.

وی ادامه داد: موضوعی قابل توجهی که کشورهای همسایه و هم مذهب ما را به سرمایه گذاری در بورس ایران راغب کرده است؛ رشد و تعالی بر اساس مبانی شرع و اسلام است که با مشورت های بسیار با مراجع و کارشناسان اقتصاد اسلامی محقق شده است.

رضوی تاکید کرد: هرچند بازار سرمایه ایران، در ابتدای مسیر توسعه و تعالی قرار دارد اما همین میزان از رشد در این مرحله، زبانزد کمیسیون جهانی اوراق بهادار شده است.

وی افزود: در این سالها ابزارهای مالی، پولی و آی تی در بازار بورس افزایش داشته اند. این مکان محلی برای جذب نقدینگی های سرگردان در جامعه و بازارهای غیر حرفه ای است.

رضوی با اشاره به مقبولیت سیستم بورس ایران در مجامع بین المللی گفت: بازار سرمایه حتی در شرایط  تحریم هم نقش خوبی  ایفا می کند و در تلاش است تا با نزدیک شدن به ساز و کارهای جهانی به افزایش تنوع در جذب سرمایه گذار، دست یابد.

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا