تجارتصنعت، معدن، تجارتصوت

شهرهای متصل به بنادر ایران بی بهره از اقتصاد بندری

مدیرکل دفتر ارزیابی های اقتصادی و مدیریت بهره وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: متاسفانه شهرهای متصل به بنادر در کشور تاکنون بطور باید و شاید نتوانسته اند از اقتصاد بندری بصورت کامل استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محسن صادقی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: هدف از ایجاد بنادر در دنیا علاوه بر کمک به اقتصاد کشورها اینکه خدمتی به شهرهای ساحلی ارائه تا ساحل نشینان هم بتوانند از اقتصاد بندری استفاده کنند که شوربختانه در ایران چنین نبوده است.

وی همچنین اظهارداشت: برای مثال شهر بندر عباس تاکنون نتوانسته سهم خود را بطور باید و شاید از بندر شهید رجایی و بنادر پیرامونی دیگر کسب کند.

همچنین بخوانید

مدیرکل دفتر ارزیابی های اقتصادی و مدیریت بهره وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: این شهر نه تنها نتوانسته سهم خود را دریافت کند بلکه یکسری آسیب ها نیز به شهر مزبور وارد شده بنابراین اجرای طرح های جامع شهری متصل به بندر می تواند در این زمینه بسیار راهگشا باشد.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد در آینده به شکلی طرح های جامع توسعه عمران طراحی شود که از اتصال بندر به شهر بیشترین استفاده نصیب خودشهر شود و به عبارتی مردم بتوانند از ظرفیت بندر به بهترین وجه ممکن بهره گیری کنند.

صادقی همچنین در پاسخ به این پرسش که حضرتعالی نقش بنادر را در توسعه اقتصادی کشور بویژه در شرایط فعلی چگونه ارزیابی می کنید، اذعان داشت: هم اکنون بالای ۹۰ درصد صادرات و واردات مملکت از طریق بنادر به خصوص جنوب در حال انجام است.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: نقش بنادر در اقتصاد کشور بسیار پر رنگ و غیر قابل انکار است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا