صنعت، معدن، تجارت

عملیاتی شدن سامانه رفع تعهد ارزی اقدامی مبارک

عضو هیئت رئیس مجمع عالی واردات در خصوص خبر «عملیاتی شدن سامانه رفع تعهد ارزی واردکنندگان »گفت: این سامانه در صورت راه اندازی بسیار خوب است چون از طریق سامانه مزبور اهلیت افراد مشخص می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علیرضا مناقبی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: هرکسی که بخواهد در مسیر واردات قرار گیرد باید دارای سابقه و همینطور شناخته شده باشد.

وی همچنین اظهارداشت: نوک پیکان این سامانه فقط نباید به سمت وارد کنندگانی باشد که ارزدریافت می کنند بلکه تخصیص دهندگان ارز نیز باید زیر ذربین باشند.

عضو هیئت رئیس مجمع عالی واردات گفت: واقعیت اینکه در سامانه مزبور دو طرف یعنی گیرنده ارز و تخصیص دهنده ارز باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه همیشه در رابطه به این گونه مسائل همگان شاهد فرار رو به جلو هستند بنابراین باید روی مسئله مدنظر مداقه و توجه بیشتری شود وگرنه افراد شناسنامه دار، قانون مند و دارای اهلیت لازم هیچ کدام نه از این سامانه ها ناراضی و نه مخالفت می کنند.

مناقبی بیان داشت: راه اندازی این سامانه هم به نفع مصرف کنندگان، هم به نفع واردکنندگان و هم دولت را از این همه مخمصه و گرفتاری نجات می دهد مشروط به اینکه روی این حرف ثابت قدم بایستند و تصمیمی که می گیرند برای همه یکسان باشد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا