بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

صادق فرامرزی: با پِین‌تک، از استارت‌آپ‌های شکست‌خورده حمایت خواهیم کرد

 

صادق فرامرزی بنیان‌گذار Paintech، ضمن تشریح مفهوم پین‌تک گفت: «در سمینارها دائما از عوامل پیروزی استارت‌آپ‌ها می‌گوییم و از عوامل شکست آنان غافل هستیم.»

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی ایران کیش، صادق فرامرزی بنیان‌گذار Paintech گفت: «ما شرکت و سازمان‌های مختلفی داریم که در واقع خودشان را پشت استارت‌آپ‌های رو به رشد می‌دانند. ولی کافی است که این مرحله رشد تمام شود و مرحله سقوط برسد؛ درست مثل زندگی‌مان اینگونه وقت‌ها کمتر کسی است که پیشمان بنشیند و دستمان را بگیرد. اما Paintech و انستیتو Paintech قرار است در اینجا کنار آن سقوط‌کننده بنشیند ما قرار است در نقطه سقوط ایده قرار بگیریم.»

مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش گفت: «در پین‌تک این نکته مطرح می‌شود که اگر ما جای آن استارت‌آپ در نقطه شکست بودیم چه می‌کردیم؟ این راهکارها به‌مرور جمع شوند و می‌توانند مرجعی شوند برای اینکه در آینده بدانیم که برای حرکت از سقوط به صعود چه باید کرد؟»

او در اظهاراتی به مناسبت نشست فیناپ که با عنوان Paintech برگزار می‌شد گفت: «قرار است ما دردهای استارت‌آپ‌ها را بشنویم. در کنار بقیه که شکست خورده‌اند بنشینیم و در ادامه موارد را طبقه‌بندی و مستند کنیم. مطمئنم از داخل همان‌ها عوامل پیروزی بیرون می‌آید.»

او گفت: «شرکت‌های استارت‌آپی که از آن‌ها یاد می‌کنیم شرکت‌هایی هستند که عموما جوانند؛ ریسک بالایی می‌پذیرند؛ سرعت و جراتشان بالاست و خیلی بهتر از ما شرکت‌هایی هستند که سنگین جلو می‌رویم؛ اما اشتباهاتشان نیز بالاست.»

 

مالکیت Paintech برای هیچ شرکتی نیست

فرامرزی با بیان اینکه مفهوم Paintech به معنای «درد فناوری» را با الهام از سیب معروف استیو جابز که گاز زده شده است گرفته، گفت: «من تعریفی از آن سیب استیو جابز دارم آن را به همان هبوط و آمدن انسان از بهشت به زمین تعبیر می‌کنم. زمانی که دانستن، آرامش بهشت را به دردهای زمینی تبدیل کرد ما این سیب دانایی را گاز زدیم و اکنون باید در جزیره‌ای که فرود آمدیم دست‌وپا بزنیم و جلو برویم.»

او گفت: «مالکیت Paintech برای هیچ شرکتی نیست. در واقع این واژه مفهومی است تا همیشه بتوانیم از آن استفاده کنیم. در حال حاضر در شرکت ایران کیش، یک بخش ویژه دراین‌ارتباط با عنوان انستیتو پین‌تک راه‌اندازی شده است و دوستانی که در چارچوب اهداف Paintech می‌گنجند می‌توانند حضور بیابند. در اینجا می‌توانیم تا جایی که می‌شود به استارت‌آپ‌ها کمک کنیم.»

 

پین‌تک از فین‌تک بهتر است

مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش ادامه داد: «آن شرکت استارت‌آپی که می‌گوید من مشکل مالی پیدا کردم و شکست خوردم معلوم است که بیزینس‌مدل نمی‌دانسته است و تنها بیزینس‌پلن را در نظر گرفته است. وقتی شما بیزینس‌پلن دارید اما بیزنس‌مدل ندارید، نمی‌توانید کاری انجام دهید. در اینگونه مواقع شاید ما و استارت‌آپی‌ها بتوانیم در کنار هم قرار بگیریم و با همدیگر بلند شویم. قرار نیست ما کسی را از زمین بلند کنیم قرار است با یکدیگر بلند شویم و فرصت‌های ازدست‌رفته را دوباره احیا کنیم.»

بنیان‌گذار پین‌تک ادامه داد: «پین‌تک لزوما سرمایه‌گذاری نیست. پین‌تک در نقطه سقوط ایده می‌نشیند آنجا قرار می‌گیرد و آنجا قرار است که نقش خودش را بازی کند. فراوان می‌بینیم سمینارهایی که افراد از عوامل پیروزی خودشان صحبت می‌کنند پین‌تک جایی است که در رابطه با شکست حرف می‌زنیم؛ اما قرار نیست درباره آن حسرت بخوریم بلکه می‌خواهیم از این مرحله عبور کنیم.»

فرامرزی اظهار کرد: «پین‌تک محدود به این منطقه انستیتو Paintech ایران کیش نیست، دلم می‌خواهد تا آن را بزرگ کنیم. چون به نظرم این بحث نقطه مغفول کسب‌وکارهاست. هر صعودی سقوطی هم دارد ما قرار است استارت‌آپ‌ها را در نقطه سقوط هول دهیم تا دوباره به قله برسند؛ بنابراین ما باید دردهای فناوری را بشنویم و از فقط دل سوزاندن‌های بی‌عمل دست برداریم.»

او گفت: «امیدوارم که این مفهوم یک‌بار هم از ایران ما در جایی ثبت شود و روزی همه جا از فواید پین‌تک سخن بگوییم و افتخار آن برای همه باشد. فکر می‌کنم واژه پین‌تک از فین‌تک بهتر باشد.»

 

 

منبع
راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا