بورسبورس اوراق

رشد ۱۲۲درصدی سود عملیاتی «شکربن» در گزارش ۹ماهه

در مقایسه با سال گذشته اعلام شد؛

 

شرکت کربن ایران در صورت های مالی ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۳۹۷ سود عملیاتی خود را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۲۲درصدی ۴۳۸ میلیارد و ۵۱۴ میلیون ریال اعلام کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شرکت کربن ایران صورت های مالی ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر۱۳۹۷ خود را منتشر کرد. در این گزارش اعلام کرد که سود یک هزار و ۳۷۴ ریالی برای هر سهم محقق ساخته است.

این شرکت سود خالص را ۳۴۳ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال و سود انباشته را ۶۹۶ میلیارد و ۹۱۱ میلیون ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۲۶ و ۵۳ درصد افزایش داشته است.

«شکربن» در این گزارش خبر از سود ۵۱۲ میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریالی درآمد عملیاتی شرکت داده است. همچنین در۹ ماهه سال۱۳۹۷ تولید به مقدار ۲۸ هزار و ۷۹۴ تن و فروش نیز به مقدار ۲۷ هزار و ۷۳۷ تن بوده است، که ۹۱ درصد از فروش داخلی و ۹ درصد به صادرات اختصاص یافته است.

لازم به ذکر است؛ طی ۹ماه گذشته، این شرکت بیش از ۸۰ درصد بهای تمام شده محصولات تولیدی خود را انواع روغن(مواد اولیه) اختصاص داده و تغییر قیمت مواد اولیه در اثر تغییر قیمت فرآورده های نفتی، تغییر بهای جهانی نفت خام و تغییرات نرخ ارز، نوسانات زیادی به قیمت تمام شده تولیدات خود دانسته است.

نکته با اهمیت در این رابطه به عرضه مواد اولیه از طریق بورس انرژی است که علاوه بر امکان رقابت بین خریداران و افزایش نرخ مواد اولیه به دلیل حذف سقف قیمتی، مقدار عرضه مواد اولیه با کیفیت نیز بین خریداران تقسیم شده، لذا بهای تمام شده متاثر از این روند نیز می تواند تغییر یابد.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا