بورسبورس اوراق

وکیوم باتوم «شبندر» با ۳۲ میلیارد تومان ارزش در راس معاملات نشست/ خریداران در انتظار اعلام قیمت‌های جدید

معامله مورد توجه امروز بورس کالای ایران «وکیوم باتوم» در تالار فراورده‌های نفتی بود. خریداران این محصول با نظر به پیش‌بینی افزایش نرخ اقدام به خرید آن کردند. در این میان، پرارزشترین معاملات این تالار به وکیوم باتوم پالایش نفت بندرعباس (شبندر) به میزان ۳۲.۲ میلیارد تومان اختصاص داشت.

 

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  کل معاملات امروز بورس کالا حدود ۲۰۹ میلیارد تومان ارزش داشت که در ۹۳ قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان نیز حدود ۱۳۳ هزار میلیارد آن به رینگ داخلی اختصاص داشت.

همچنین بخوانید

گفتنی است، امروز تالار محصولات پتروشیمی شاهد عرضه ای نبود؛ اما تالار فرآورده‌های نفتی بورس کالای ایران امروز شاهد عرضه ۳۸ هزار تن وکیوم باتوم و ۱۵ هزار و ۶۰۰ تن قیر در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی و پنج هزار تن سلاپس واکس بود.

طی این روز و در تالار مذکور ۳۸ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۱ هزار و ۱۹۵ تن قیر، ۱۰۰ تن گوگرد و یک هزار و ۱۲ تن مواد پلیمری معامله شد. این محصولات طی امروز با حدود ۱۲۵ میلیارد تومان ارزش، معامله شدند.

همچنین، تالار صادراتی بورس کالای نیز امروز میزبان دادوستد ۳۲ هزار و ۸۰۰ تن انواع قیر و چهار هزار تن گوگرد بود. تالار محصولات صنعتی نیز  امروز شاهد عرضه و معامله ای نبود.

معامله مورد توجه امروز بورس کالای ایران «وکیوم باتوم» بود. به نظر کارشناسان (همانطور که در روزهای پیش هم اشاره شد)، خریداران این محصول با نظر به پیش بینی افزایش نرخ اقدام به خرید آن کردند. در این میان، پرارزشترین معاملات این تالار به وکیوم باتوم پالایش نفت بندر عباس (شبندر) به میزان ۳۲.۲ میلیارد تومان اختصاص داشت. پالایش نفت تهران (شتران) امروز ۱۵۰۰۰ تن وکیوم باتوم برای مشتری خاص را با قیمت پایه ۲۱۵۲ تومان (برابر با قیمت میانگین معامله قبل ۲۶ دی)  در بورس کالا  عرضه کرد که تمامی حجم عرضه شده به قیمت پایه معامله شد.

همچنین، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) نیز امروز ۱۰۰۰۰ تن وکیوم باتوم با قیمت پایه ۲۱۴۶ تومان در بورس کالا عرضه کرد که با میانگین قیمت ۲۲۸۳ تومان (۶.۳۹ درصد بالاتر از پایه) معامله شد. این معامله امروز حدود ۲۳ میلیارد تومان ارزش داشت.

شایان ذکر است، پالایش نفت اصفهان (شپنا) امروز ۱۰۰۰۰ تن وکیوم باتوم با قیمت پایه ۲۰۴۴ تومان (برابر با پایه قبلی ۲۴ دی)  در بورس کالا عرضه کرد. این محصول با میانگین قیمت ۲۱۶۹ تومان (۶.۱ درصد بالاتر از پایه)  معامله شد. این محصول هم امروز در حدود ۲۱.۶ میلیارد تومان ارزش معامله داشت.

گفتنی است، «سلاپس واکس» پالایش نفت بندرعباس هم طی امروز معامله ای به ارزش حدود ۱۳ میلیارد تومان داشت. این محصول نیز امروز به قیمت پایه کیلویی ۲۶۳۲ تومان در حجم ۵۰۰۰ تن به طور نقدی معامله شد.

کم ارزشترین محصول امروز تالار پتروشیمی نیز به «قیر ۶۰۷۰ » نفت پاسارگاد اراک به میزان حدود ۲۴۴.۵ میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول به قیمت پایه کیلویی ۲۴۴۵ تومان بدون رقابت و در حجم ۱۰۰ تن فروخته شد.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا