بورسبورس اوراق

یک شرکت تامین سرمایه در راه بازار دوم بورس/ سومین عرضه اولیه بورسی در هفته جاری انجام می‌شود

مدیر عامل بورس از تلاش برای عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان سومین عرضه اولیه امسال بورس تهران در هفته جاری خبر داد و گفت: این ناشر هنوز مدارک درخواستی قبل از عرضه اولیه را ارائه نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس، علی صحرایی مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: تلاش می‌شود، طی هفته جاری تعداد ۵۰۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از کل سهام شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در بازار دوم بورس تهران برای اولین بار پس از پذیرش، عرضه اولیه شود.

وی با بیان اینکه با ورود و جای گیری نماد «لوتوس» در جمع ناشران بورسی ، سومین عرضه اولیه امسال بورس تهران رقم خواهد خورد ، عنوان کرد: هنوز این ناشر مدارک و مستندات درخواستی تا قبل از عرضه اولیه سهام را به طور کامل ارائه نکرده و پیگیری‌ها برای تکمیل این مدارک ادامه دارد.

صحرایی افزود: موعد عرضه اولیه سهام پتروشیمی نوری در بورس تهران به دلیل عدم ارائه برنامه زمان‌بندی مشخص از سوی سهام دار عمده هنوز مشخص نیست.

به گزارش فارس، ناشر تأمین سرمایه لوتوس پارسیان با سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی توانسته در پایان عملکرد میان‌دوره‌ای ۱۰ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۹۷ معادل ۲۴۴ میلیارد و ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان درآمد از خدمات مختلف خود شامل بازار گردانی اوراق بدهی، صندوق سرمایه گذاری،اوراق سپرده گواهی بانکی،سود حاصل از سرمایه گذاری در اوراق بهادار ،تعهد پذیره نویسی اوراق بهادار،درآمد حاصل از سبد گردانی، سود حاصل از سپرده‌های بانکی و درامد حاصل از سپرده‌های بانکی داشته باشد.

اصلی‌ترین درآمدهای «لوتوس» در این دوره عملکردی را درآمد ۱۱۶ میلیارد و ۸۳۱ میلیون تومانی سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها و پس از آن سود ۳۷ میلیارد و ۵۷۳ میلیون تومانی سود حاصل از سرمایه گذاری در اوراق صکوک و اوراق مشارکت تشکیل می‌دهد.

سیاست تقسیم سود نقدی در مجامع این شرکت بر اساس سنوات گذشته حدود ۹۰ درصد سود قابل تقسیم عنوان شده و سهامداراه عمده آن را بانک پارسیان با ۱۲.۵ درصد،سرمایه گذاری تدبیر با ۱۷.۵ درصد،سرمایه‌گذاری سایپا با ۱۷.۵ درصد و مخابرات ایران با ۱۷.۵ درصد از کل سهام تشکیل می‌دهند.

کل درامد این ناشر در پایان دوره مالی منتهی به ۳۰ دی ماه ۱۳۹۶ معادل ۱۷۳ میلیارد و ۸۷۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است.

پس از تکرار آگهی عرضه اولیه تعداد ۱۸۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش طی خرداد ماه امسال در بورس تهران ، در تیر ماه نیز  پنج درصد از سهام شرکت پتروشیمی پارس در بورس تهران عرضه اولیه شد.

در ۲۵ مهر ماه سال جاری نیز بخشی از سهام شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس برای اولین بار در بورس عرضه شد.

 بورس تهران پیش از این از برنامه‌ریزی برای عرضه اولیه سهام دستکم ۱۲ شرکت جدید در بورس تهران تا پایان سال ۱۳۹۷ خبر داده بودند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا