اقتصاد کلان

رئیس و معاونان بنیاد مستضعفان سالیانه چقدر حقوق می‌گیرند؟

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به تازگی «صریح و روشن» اعلام کرده است که او و معاونانش هر ماه با احتساب اضافه کاری، ۱۸ تا ۱۹ میلیون تومان حقوق می‌گیرند. یک حساب و کتاب ساده ریاضی نشان می‌دهد که در طول یک سال جمعاً ۱میلیارد و ۵۹۶ میلیون تومان از درآمد بنیاد مستضفعان به محمد سعیدی‌کیا و ۶ معاونش تعلق می‌گیرد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از ایرنا، محمد سعیدی‌کیا،‌ رئیس بنیاد مستضعفان به‌تازگی در جمعی درباره حقوق خود و معاونانش می‌گوید: «ماکسیمم حقوق روی برگه استخدامی افرادی که اینجا نشسته‌اند، همه معاونان من و همین‌طور خود من ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. اضافه کار هم بکنند بیشتر می‌گیرند. با اضافه کار می‌شود ۱۸ میلیون، ۱۹ میلیون تومان. من هم همین هستم. من که صریح و روشن به شما گفتم حالا ببینیم کی در کشور صریح و روشن می‌گوید. امروز هیچ‌کس در بنیاد کمتر از ۳ میلیون تومان دریافتی ندارد.»

 رئیس و معاونان بنیاد مستضعفان سالیانه چقدر حقوق می‌گیرند؟

ویدیوی این سخنان منتشر و دست به دست شده است.

طبق چارت سازمانی بنیاد مستضعفان که در سایت این نهاد آمده، رئیس بنیاد، ۶ معاونت امور هماهنگی مجامع و مالکیت سهام، حقوقی و امور قراردادها، امور توسعه مدیریت و منابع، امور برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی، توسعه ساختمان و انرژی و صنایع، معادن و کشاورزی دارد.

بنابراین رئیس و ۶ معاون او در بنیاد مستضعفان در صورت انجام حداکثر اضافه کار، در طول یک ماه با احتساب هر نفر ۱۹ میلیون تومان، ۱۳۳ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند و همین افراد در طول یک سال، ۱ میلیارد و ۵۹۶ میلیون تومان حقوق می‌گیرند.
حداقل حقوق آنها نیز با احتساب ماهی ۱۱ میلیون تومان ماهانه ۷۷ میلیون و سالانه ۹۲۴ میلیون تومان خواهد شد.
سنگ بنای تشکیل بنیاد مستضعفان بر پایه فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی در اسفندماه سال ۵۷ نهاده شد. به‌موجب این فرمان، این بنیاد مأموریت یافت تمام اموال منقول و غیرمنقول سلسله پهلوی و شاخه‌ها و مرتبطان به این سلسله را به‌نفع مستمندان و کارگران و کارمندان ضعیف مصادره کند تا به‌نفع مستمندان از هر طبقه مصرف شود.

حتی اگر از نظر مدیران بنیاد که دائما با ارقام میلیاردی سر و کار دارند، حقوق ۱۰ تا ۱۹ میلیون تومانی چندان زیاد به نظر نیاید، مجموع حقوق آنها رقم بالای میلیاردی شده و طبعا مجموع حقوق دریافتی کل کارکنان بنیاد مستضعفان بسیار بالاتر خواهدشد و این تازه غیر از مخارج مصرفی جاری این بنیاد است. این در حالی است که اگر دولت و مجموعه حاکمیت به کوچک‌سازی روی آورند، هزینه بسیار کمتری صرف شده و مابقی آن می‌تواند به مستضعفان رسیده و در عمران و توسعه کشور خواهد شد.
حالا که رئیس این بنیاد دریافتی خود و معاونانش را اعلام کرده، باید منتظر ماند و دید دیگر مدیران عالی رتبه نیز دریافتی خود را اعلام خواهند کرد؟

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا