اقتصاد کلانصوت

تصویب مالیات ۱۰ درصدی پزشکان ابهام دارد

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب مالیات ۱۰ درصدی پزشکان در کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده کشور از ابهامات زیادی رنج می برد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حیدرعلی عابدی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ کل کشور تمامی مراکز درمانی اعم از خصوصی و دولتی وابسته به نهاد های عمومی، نیروهای مسلح، خیریه ها و شرکت ها دولتی مکلفند در صورت پرداخت نقدی هزینه های درمانی بوسیله بیمار ۱۰ درصد از حق العمل پزشکان برابر صورت حساب ارسالی به بیماران را کسر و به حساب سازمان امور مالیاتی به نام پزشک مربوطه به عنوان مالیات الحساب واریز کنند.

وی همچنین اظهارداشت: ظاهر این مطلب اشکالی ایجاد نمی کند اما دارای ابهامات فراوانی از جمله در صورت پرداخت نقدی هزینه ها و… است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: پزشکان از جمله قشرهای بسیار خوب مالیات دهندگان کشور هستند.

وی در ادامه افزود: این قشر فراری نیست که بخواهند ماه به ماه ۱۰ درصد از حق العمل آنان را برابر صورت حساب ارسالی به بیماران کسر و به حساب سازمان امور مالیاتی واریز کنند.

عابدی در ادامه افزود: این بحث موجب ایجاد یک گره عملیات خیلی پیچیده در دارایی خواهد شد.

وی به رادیو اقتصاد اظهارداشت: ابهامات زیادی در متن عبارت این مصوبه کمیسیون تلفیق وجود دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این قانون در تمامی حرف و مشاغل بود اشکالی نداشت ولی اکنون این بحث مخالف اصل سوم قانون اساسی است.

وی افزود: مصوبه مدنظر تبعیض بین حرفه پزشکی با سایر حرف قائل شده از این نظر مخالف هایی وجود داردچرا که باید یکنواختی در پرداخت مالیات ها برای تمامی اقشار در نظر گرفته شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا