بورسبورس اوراق

سودسازی ۹۰۱ریالی «شتران» برای هرسهم

در گزارش ۹ماهه منتشر شد؛

شرکت پالایش نفت تهران در صورت های مالی ۹ماهه از سودسازی ۹۰۱ریالی برای هرسهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،شرکت پالایش نفت تهران صورت های مالی ۹ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۳۹۷ را منتشر کرد. این شرکت با سرمایه ۲۴هزار میلیارد ریالی توانسته در دوره مذکور برای هرسهم ۹۰۱ریال سود محقق کند.

«شتران» با رشد ۱۳۴درصدی سود عملیاتی و ۱۳۰درصدی سود خالص این دوره در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته توانست سود عملیاتی را به ۲۴هزار و ۲میلیارد ریال و سود خالص را به ۲۱هزار و ۶۲۶میلیارد ریال برساند.

همچنین بخوانید

اهداف و راهبردهای آتی «شتران» در خصوص تولید و فروش محصولات به بازار هدف محصولات شرکت داخلی مربوط می شود که مطابق قانون، شرکت محصولات اصلی تولیدی خود را جهت توزیع در سطح کشور تحویل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران می دهد.

همچنین محصولات ویژه تولیدی شرکت، در بورس های کالا و انرژی عرضه می شود. در این حوزه شرکت های تولید کننده انواع روانکارها و شرکت های قیرسازی، شرکت های عمده خریدار محصولات ویژه این شرکت هستند.

در حال حاضر پالایشگاه تهران با پالایش روزانه ۲۵۰هزار بشکه نفت خام در روز نزدیک به ۱۳درصد از نفت خام پالایشی کشور را پالایش کرده و محصولات استراتژیکی نظیر بنزین، دیزل، سوخت جت و روغن خام در کنار چندین محصول با ارزش دیگر مانند گاز مایع، نفت سفید، نفت کوره، انواع حلال و گوگرد تولید می کند.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا