انرژیصوت

عمل به تعهدات کاهش تولید اوپک و غیراوپک

نماینده سابق ایران در اوپک عمل به تعهدات کاهش میزان تولید نفت اعضای اوپک و ۱۰ کشور غیراوپک طی ماه ژانویه سال جاری میلادی را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمدعلی خطیبی در برنامه « روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: قرار بر این بود که از ابتدای سال میلادی جدید اوپک و ۱۰ کشور غیراوپکی یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز تولید نفت خود را کاهش دهند.

وی همچنین اظهارداشت: آمار و ارقام انتشار یافته در ژانویه – نخستین ماه سال ۲۰۱۹ – نشان می دهد اعضای اوپک ۸۰۰ هزار بشکه و ۱۰ کشور غیراوپکی نیز ۳۸۳ هزار بشکه در روز حجم تولید نفت خود را کاهش داده اند.

نماینده سابق ایران در اوپک گفت: روسیه در بین کشورهای غیراوپکی طی ماه ژانویه میزان تولید نفت خود را ۲۳۰ هزار بشکه در روز کم کرده است.

همچنین بخوانید

وی در ادامه افزود: تصمیم تمامی اعضای اوپک و ۱۰ کشور غیراوپک اینکه به تعهدات خود عمل کنند تا قیمت های نفت در محدوده ۶۰ تا ۷۰ دلار به ازای هر بشکه حفظ شود.

خطیبی بیان داشت: هم اکنون به نظرمی رسد کسی از کاهش قیمت ها جانبداری نمی کند و همه می خواهند مانع از کاهش قیمت های نفت شوند.

وی ضمن اشاره به اینکه عمل به تعهدات تا این مرحله خوب بوده است، اظهار امیدواری کرد که طی ماه های آینده نیز این روند ادامه یابد تا بازار یک بازار مدیریت شده ای باشد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا