انرژی

سالک: اداره دستگاه‌های دولتی قاعده دارد و کار شخصی نیست

نماینده اصفهان با بیان این که ما موافق جوان گرایی هستیم، گفت: با این وجود اداره دستگاههای دولتی قاعده دارد و موضوع شخصی نیست این که شما مدیرانی در دستگاه های زیرمجموعه خود گذاشته اید که تنها بله قربان گو باشند قابل قبول نیست.

به گزارش آرمان اقتصادی، حجت الاسلام احمد سالک در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در توضیح سوالش از وزیر نفت در خصوص علت عمل خلاف قانون معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش در عزل و نصب هیئت مدیره شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: این اقدام خلاف قاعده و قانون صورت گرفته است. البته در دوران وزارت شما تغییرات مدیریتی بارها رخ داد و باعث برکناری مدیران قبلی شد. به طوری که مدیری سه ماه بعد از روی کار آمدن بدون دلیل برکنار شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه مدعی شد: شاگرد جوان شما در اقدامی بی‌سابقه در روز تعطیل بدون رعایت قانون، مقررات، اساسنامه و اطلاع سهام‌داران شرکت نفت ستاره خلیج فارس از جمله شهردار اقدام عزل مدیرعامل این شرکت کرده است. اقدامی خلاف قانون که به صورت غیرمعقول انجام شده و منجر به برکناری مدیری شد که تنها سه ماه از روی کار آمدنش می‌گذرد به طوری که رسانه‌ها از آن به عنوان کودتا یاد می‌کنند. آقای وزیر چرا تا قبل از تحریم‌ها و با وجود حدود ۲۴ میلیون لیتر بنزین توسط شرکت نفت ستاره خلیج فارس، بنزین به کشور وارد شد و این باعث تحمیل هزینه‌هایی به کشور شد . شما هرازگاهی می‌گویید که فاز سوم پالایشگاه خلیج فارس تکمیل شود اما خبری نیست، از آن سو مدیرعامل این شرکت بعد از سه‌ماه برکنار می‌شود.

همچنین بخوانید

وی با طرح این سوال که «چرا وزیر نفت از افراد باسابقه‌ انقلابی در وزارت نفت استفاده نمی‌کند؟»، گفت: امروز مدیران پالایشگاه‌ها به دست کسانی سپردید که در طول چهار سال گذشته با بی‌تدبیری پالایشگاه‌ها را مدیریت کرده بودند. در ادامه‌ این روند جوانی به عنوان معاون وزیر نفت شده که عزل و نصب‌هایی را با پشتیبانی وزیر انجام می‌دهد. اقدامات غیرقانونی که باید نهادهای نظارتی به آن رسیدگی کنند. البته ما موافق جوانگرایی هستیم، اما اداره دستگاه‌های دولتی قاعده دارد و شخصی نیست. این‌که شما از دانشجویان خود افرادی بله قربانگو را به سمت‌های مختلف می‌گذارید قابل قبول نمی‌باشد. باید افراد برای سمت‌ها مراتب قانونی را طی کرده نه این‌که بی‌واسطه و از روی ارادت در سمت‌های مختلف وزارت نفت استخدام شود. این نوع جوانگرایی هیچ تناسبی با سیاست‌ها ندارد.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم‌چنین مدعی شد: معاون وزیر به نقل از شما در جمع مدیرانی گفته که با این وضعیت پروژه ستاره خلیج فارس آبروی جمهوری اسلامی ایران رفته است. آقای وزیر شاید آبروی وزارت نفت برود اما هرگز آبروی نظام نمی‌رود. این بی‌کفایتی مدیران شماست که مسئولیت بی‌آبرویی را به عهده دارند.

وی در پایان با اشاره به صحبت‌های وزیر نفت درباره تولید بنزین، اظهار کرد: ما می‌دانیم استکبار جهانی دنبال فشار به ایران از هر نقطه‌ای است و از طریق نفت و ایجاد مشکلات در پالایشگاه‌ها به ما فشار می‌آورد؛ لذا اگر صحبتی هم مطرح می‌کنیم از باب اصلاح امور است.

 

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا