ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ضرورت ارتقای سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با توجه به فضای مجازی

رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در نشست مشترک مرکز ملی فضای مجازی و مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به نقش و اهمیت فضای مجازی در مناسبات اجتماعی و تحولات جهانی بر ضرورت تکمیل و ارتقای سند الگو با توجه به فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، جایگاه و نقش فضای مجازی در سند الگوی پایه پیشرفت اسلامی ایرانی با سخنان دکتر ابوالحسن فیروزآبادی – دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی ایران- و معاونان وی در جلسه شورای معاونان مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به ریاست دکتر واعظ‌زاده، رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر واعظ‌زاده، رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در ابتدای این جلسه، ضمن اشاره به نقش و اهمیت فضای مجازی در مناسبات اجتماعی و تحولات جهانی به ضرورت تکمیل و ارتقای سند الگو با توجه به فضای مجازی اشاره کرد و شورای عالی فضای مجازی را با توجه به جایگاه و وظایفی که بر عهده دارد، بهترین مرجع برای مشارکت محوری در این امر برشمرد.

سپس، دکتر فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی ایران به تأثیرات گسترده و عمیق فضای مجازی در آینده بشری اشاره کرد و افزود: نیاز است که در نظریات و سندهای خود با توجه به جایگاه و نقش فضای مجازی، تجدید نظر صورت گیرد.

وی از تعامل شورای عالی فضای مجازی و مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت استقبال کرد.

دکتر پناهی، رئیس اندیشکده امور اجتماعی و جمعیت، نیز فضای مجازی را یک واقعیت اجتماعی مسلم دانست و بر تقویت نقش جامعه و ظرفیت‌های فضای مجازی در الگوی پیشرفت تأکید کرد.

بر اساس اعلام ​دفتر ارتباطات مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، در انتها، مقرر شد که سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت طبق برنامه و زمانبندی معین، با همکاری معاونت‌های مرکز الگو و اندیشکده‌های مربوط، توسط شورای عالی و مرکز فضای مجازی بررسی شود و مطالب لازم برای تکمیل و ارتقای آن تهیه و تدوین و به مرکز الگو ارائه شود.

 

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا