ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

افزایش ۱۰ درصدی حجم بسته‌های اینترنتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اصلاح قیمت‌ بسته‌های اینترنتی و افزایش ۱۰ درصد حجم بسته‌ها بدون تغییر قیمت خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، کاربران اینترنت موبایل اخیرا از افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی شکایت داشته و معتقدند اپراتورهای همراه در اقداماتی غیرقانونی و بدون رعایت حق مصرف‌کننده، قیمت بسته‌های اینترنتی را افزایش می‌دهند. این موضوع چندین بار به مسوولان منتقل شده و محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – هم قول پیگیری و اصلاح تعرفه‌ها را داده است.

وزیر ارتباطات پیش از این درباره‌ این‌که آیا نظارتی بر بسته‌های اینترنتی که اپراتورها ارائه می‌کنند، وجود دارد، بیان کرده بود: نظارت دقیق است و کم‌فروشی نداریم. طبق گزارش سازمان تنظیم و مقررات درباره بسته‌های اینترنتی و مکالمه‌ها، در گذشته سهم مصرف فناوری اطلاعات در زندگی مردم ۲.۱ درصد سبد خانوار بوده است اما با افزایش تعرفه‌ها و تعرفه مکالمات و بسته‌های اینترنتی که در چارچوب مصوبات سازمان تنظیم مقررات بوده، این رقم حدود ۰.۳ درصد افزایش یافته است. درآمد اپراتورها هم هفت تا ۱۰ درصد افزایش داشته است.

همچنین بخوانید

آذری‌جهرمی که وعده‌ی پیگیری و اصلاح تعرفه‌گذاری را داده بود، امروز در صفحه توئیتر خود نوشت: مردم از افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی شکایت دارند. با آغاز مدیریت هزینه‌ها در اپراتورها، از هفته گذشته اصلاح قیمت‌ها آغاز شد. فعلا با همان قیمت‌ها، ۱۰ درصد حجم بیش‌تر اضافه شده است. کاهش هزینه‌ها در اپراتورها با جدیت پیگیری می‌شود.

البته این تغییرات در حالی است که اخیرا اپراتورهای اینترنتی از وضعیت تعرفه اینترنت موبایل ناراضی‌ و معتقدند تعرفه بالای صوت در اپراتورهای موبایل حاشیه سود خوبی در این بخش ایجاد کرده و به آن‌ها کمک می‌کند که بخش دیتای موبایل را پوشش داده و با قیمت‌هایی پایین‌تر از قیمت منطقی اینترنت موبایل عرضه کنند.

 

 

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا