ارتباطات و فناوري اطلاعاتکسب و کار

اسنپ و اهدافی که با بازی جدیدش در سر دارد!

اینکه اسنپ با استفاده از تیم قوی و نفوذش توانست نسخه کپی شده بازی دیگری را وارد بازار کند یک طرف داستان است، اما گاف‌هایی که در بن مایه این بازی خودنمایی می‌کند بخش دیگر این قصه را تشکیل می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تجارت‌نیوز چند ماه پیش بود که بازی آنلاینی تحت عنوان آباکیو شروع به فعالیت کرد. این بازی که در زمینه محک اطلاعات عمومی افراد فعالیت می‌کند هر شب راس ساعت ۲۱ شب شرروع می‌شود. ۱۴ سوال توسط مجری از شرکت‌کنندگان پرسیده می‌شد و کسانی که موفق می‌شدند به ۱۰ سوال پاسخ صحیح بدهند برنده مسایقه شده و جایزه نقدی خاصی بین برنده‌ها تقسیم می‌شد.

مدت زیادی از استارت فعالیت این بازی نگذشته بود که گروه اسنپ بازی جدید کپی شده‌ای از این مسابقه تدارک دید و با راه‌های تبلیغات خاصی که در اختیار داشت و کاربرانی که به واسطه شناخت اسنپ، اسنپ باکس و اسنپ‌فود خیلی سریع به سمت این بازی جذب شده بودند، کاربرش شدند. تفاوت بازی اسنپ‌کیو با آباکیو در تعداد سوالات بود که به ۱۲ سوال کاهش داده شد. آباکیو با کم کردن تعداد سوالات این رو زها با تعداد سوالات ۱۲ تایی مشغول فعالیتند.

همچنین بخوانید

نکته جالب اسنپ کیو جوایز نقدی این مسابقه است که هر شب به شرکت‌کنندگان تعلق می‌گیرد. شرکت‌کننده‌ها نیز ضمن محک زدن اطلاعات عمومی خود هیجان شرکت در مسابقه آنلاین را می‌چشند و مهم‌تر از تمام اینها برنده مبلغی جایزه نقدی می‌شوند. اصل این بازی متعلق به یک اپلیکیشن آمریکایی به اسم HQ Trivia است اما آباکیو اولین گروهی بود که این ایده را در ایران اجرایی کرد.

جالب‌ترین بخش ماجرا مربوط به این است که همزمان سرورهای بازی آباکیو و برنده شو به مدت یک هفته از کار افتاد و همزمان اسنپ با تبلیغات سنگین و بالا بردن میزان وجه نقدی‌اش توانست سهم بزرگ‌تری از بازار را بگیرد. اینکه اسنپ با استفاده از تیم قوی و نفوذش توانست خیلی راحت نسخه کپی شده یک بازی را وارد بازار کند، یک طرف داستان است اما گاف‌هایی که در بن مایه این بازی خودنمایی می‌کند بخش دیگر این قصه را تشکیل می‌دهد.

یکی از سوالات بازی اسنپ کیو را در تصویر مشاهده می‌کنید.

محتوای عجیبی که در پس پرده این بازی خودنمایی می‌کند به نوعی شوخی شباهت دارد! اینکه طراحان سوال اسنپ‌کیو با کدام منطق و اصل دست به طراحی چنینی سوالاتی زده‌اند برای کاربران جای سوال دارد.

امین توکلی یکی از کارشناسان حوزه استارتاپ‌ها در این رابطه و در تحلیل این موضوع می‌گوید: شخصا به پیشنهاد یکی دو تن از دوستان این بازی را برای تست کردن امتحان کردم. به نظرم یکی از نکات قوت این بازی به لحاظ برنامه‌نویسی بود که متفاوت عمل کرده بود. استارت کارشان به شکلی متفاوت بود و این برای من جذابیت داشت. به اعتقاد من هدف نهایی گروه اسنپ سوپراپ شدن در ایران است و مثل ویچت در چین قصد دارد بزرگترین اپ کشور شود.

وی ادامه می‌دهد: بزرگترین هدفی که به اعتقاد من در پس پرده کار اسنپ نهفته این است که قصد دارد به دیتا ماینینگ برسد. رفتار مشتری را آنالیز کند و هدف اصلی‌اش در این مورد خلاصه شده است. من دقیقا در جریان پلن درآمدی این مجموعه نیستم اما بی شک به نکات مهمی فکر کرده و می‌تواند خروجی کمی و کیفی و در نهایت مالی خوبی بگیرد.

توکلی ادامه می‌دهد: بزرگ‌ترین نقد من در مورد این بازی به سمت سوالات بی‌محتوای این بازی نشانه می‌رود. سوالاتی که کاملا غیر محتوایی و غیرهدف‌مند هستند. به اعتقاد من قطعا این بازی هدف آمورشی دنبال نمی‌کند، چون بار محتوایی سوالاتش به اندازه کافی پایین است و اصولا رودمپ و نقشه راه به خصوصی بازی‌های آمورشی دارند که قطعا اسنپ کیو از آن مسیر نمی‌گذرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا