بورسبورس اوراق

سود ۸۴۹ریالی برای هرسهم «شیراز»

شرکت پتروشیمی شیراز از سود ۸۴۹ریالی برای هرسهم رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، صورت های مالی ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۷ شرکت پتروشیمی شیراز منتشر شده است.

این شرکت ۵هزار و ۱۰۰میلیارد ریالی سود هرسهم را ۸۴۹ریال اعلام کرد. اما با توجه به امکان  هم در مورد اثرات آزادسازی نرخ اوره احتمال دارد سود هرسهم این شرکت به یک هزار و ۱۱۸ریال افزایش یابد.

سود عملیاتی «شیراز» ۶هزار و ۹۱۵میلیارد ریال و سود خالص آن ۴هزار و ۳۳۰میلیارد ریال است. این شرکت در پایان این دوره با زیان انباشته یک هزار و ۷۹۶میلیارد ریال مواجه شد.

لازم به ذکر است؛ با توجه به نرخ جهانی اوره در ماههای اخیر، پیش بینی می شود نرخهای فروش صادراتی در سه ماهه پایانی در حدود نرخ های فعلی محقق شود. همچنین پیش بینی می شود نرخ فروش اوره داخلی در سه ماهه آتی بصورت آزاد محاسبه و در حسابها لحاظ شود.

این شرکت برای ۳ماهه ابتدایی سال۱۳۹۸ پیش بینی کرد نرخ های فروش صادراتی در حدود نرخ های فعلی محقق شود و نرخ فروش اوره داخلی در سال آینده به صورت آزاد محاسبه و در حسابها لحاظ می شود. علاوه بر این پیش بینی می شود نرخ گاز در سه ماهه ۱۳۹۸ حدود نرخ های فعلی باشد و مطابق فرمول نرخ گاز خوراک پتروشیمی ها و در ۶ماهه ابتدای سالها ۱۰درصد تخفیف و در ۶ماهه دوم ۱۰درصد فراتر اعمال می شود.

«شیراز» در دوره ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۷ موفق به تسویه مبالغ قابل توجهی از بدهی های ارزی خود شده است. همچنین تبدیل نرخ بهره وام ۲۴درصد به ۱۸درصد از جمله اقدامات انجام شده است.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا