بانک و بیمهطلا و ارز

۷.۵میلیارد یورو ارز صادرکنندگان به سامانه نیما آمد/ بحث لغو واگذاری‌ها مطرح نیست

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: تلقی ما این است که صادرکنندگان ارز را بازگردانده و به چرخه اقتصادی می‌آورند، ولی آنچه تاکنون به بازار نیما آمده حدود ۷.۵ میلیارد یورو ا ست.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از فارس، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در حاشیه مراسم تجلیل از وزارت اقتصاد به منظور خدمات‌رسانی به ایثارگران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا پوری‌حسینی معاون شما و رئیس سازمان خصوصی‌سازی ممنوع‌الخروج شده است، اظهار داشت: این موضوع را نشنیده‌ام و خبری از آن ندارم. بحث ممنوع‌الخروجی را شما می‌فرمایید، همکاران من در این فاصله این موضوع را تکذیب می‌کنند.

وی در مورد تغییر مکان دبیرخانه شورای عالی اصل ۴۴ نیز گفت: موضوع جداسازی دبیرخانه شورای عالی اصل ۴۴ از سازمان خصوصی‌سازی یک بحث جدیدی نیست، طبیعتاً یک نهاد ناظر نمی‌تواند در دل دستگاه مجری باشد و چون اشتباهاً آنجا رفته بود، بعد از بررسی‌هایی که داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که باید دوباره جدا شود و به معاونت اقتصادی که قبلاً نیز آنجا بود، برگردد.

وی تأکید کرد: ان شاءالله فردا هیأت واگذاری برگزار می‌شود و سیاست‌ها و استراتژی‌های جدید مطرح و امیدواریم هیأت واگذاری آنها را تأیید کند، زیرا می‌خواهیم رویکردمان را ترقی و جامعیت بدهیم و متفاوت کنیم.

دژپسند در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا لغو واگذاری‌های اخیر صحت دارد، تصریح کرد: اساساً واگذاری بعد از آنکه کارشناسی روی آن صورت می‌گیرد، به هیأت واگذاری آمده و پس از تصویب واگذار خواهد شد، اکنون موضوعی که در هیأت مصوبه برای لغو داشته باشد، نداریم و فردا تصمیم‌گیری می‌کنیم. فردا سیاست‌های جدید بررسی خواهد شد و طی دو هفته اخیر جلسات را برگزار کردیم، اما برخی نمایندگان حضور پیدا نمی‌کنند و جلسات رسمیت پیدا نمی‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد بازگشت ارز صادرکنندگان طی سال جاری به کشور، گفت: دستورالعملی که تصویب و ابلاغ شده، به صادرکنندگانی که صادراتشان زیر یک میلیون یورو است، اجازه داده شده تا بتوانند بدون ارز در نیما به چرخه اقتصادی بیاورند و بین یک میلیون تا ۳ میلیون بتوانند ۷۰ درصد آن را بدون عرضه در نیما بچرخانند.

وی ادامه داد: تلقی ما این است صادرکننده ارز را برمی‌گرداند و در چرخه اقتصادی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی آنچه تاکنون در بازار نیما آمده حدود ۷.۵ میلیارد یورو است. البته ارقام متغیر است و از ۳۶ میلیارد یورو چیزی بین ۷.۵ میلیارد یورو مطرح است. جلسه‌ای که با فعالان بخش خصوصی داشتیم امیدوارم دوشادوش دولت برای رفع مشکلات اقتصادی حرکت کنند.

 

منبع
اقتصاد آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا