امور زیربناییراه و ساختمان

موافقت‌نامه راه‌آهن رشت-آستارا صادر شد/ اعلام آمادگی شرکت‌های داخلی برای تکمیل پروژه

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن از صدور و ابلاغ موافقت‌نامه پروژه احداث راه‌آهن رشت-آستارا توسط سازمان برنامه و بودجه خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، مازیار یزدانی از صدور و ابلاغ موافقت‌نامه پروژه احداث راه‌آهن رشت-آستارا از سوی سازمان برنامه و بودجه به شرکت راه‌آهن خبر داد و گفت: پس از صدور و ابلاغ موافقت‌نامه پروژه احداث راه‌آهن رشت-آستارا از سوی سازمان برنامه و بودجه، مشاور مربوطه از سوی شرکت راه‌آهن برای بررسی و اصلاح کریدور مربوطه عازم محل پروژه شد تا نتایج حاصل از بررسی‌ها در هفته آینده تسلیم وزیر راه و شهرسازی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه پروژه راه‌آهن رشت-آستارا هم اکنون در مرحله مطالعاتی و بررسی از سوی مشاور قرار دارد، پیگیری امور اجرایی این خط در اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن در ادامه بیان داشت: پیشنهادی از سوی استانداری گیلان به منظور احداث خط در مسیر کوه‌پایه‌ نیز مطرح شده است که مشاور مربوطه این مسیر را هم مورد بررسی قرار داده است.

یزدانی با بیان اینکه راه‌آهن رشت‌-‌آستارا به طول ۱۶۰ کیلومتر موجب کاهش ۲۰ کیلومتری مسافت ۱۸۰ کیلومتری دو شهر می‌شود گفت: تا این لحظه چند شرکت داخلی برای اجرای کامل پروژه اجرای آمادگی کرده‌اند و بزرگ‌ترین مسئله‌ای که از سوی راه‌آهن پیگیری می‌شود، نخست شیوه ساخت و دوم تأمین بقیه منابع مورد نیاز برای ساخت این پروژه ریلی است.

گفتنی است، راه آهن رشت‌-آستارا بخشی از شاخه ریلی کریدور ترانزیتی شمال-جنوب محسوب می‌شود که با تکمیل این قطعه، جریان ترانزیت کالا بین کشورهای هند، ایران، آذربایجان و روسیه به صورت مستقیم برقرار خواهد شد.

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا