امور زیربناییتعاون و اشتغال

چرا همه شاغلان تامین اجتماعی بسته حمایتی دریافت نکرده‌اند؟

وزیرکارامروز اعلام کرده است که ۶.۵ میلیون نفر بسته حمایتی دریافت کرده اند، در حالی که به آخرین ساعات یکشنبه ۳۰ دی ماه ۹۷ نزدیک می شویم اخبار رسیده حاکی از این است که تا کنون بخش قابل توجهی از مشمولین این طرح هنوز بسته حمایتی را دریافت نکرده اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در حالی که امروز محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توزیع بسته حمایتی میان ۶.۵ میلیون کارگر خبر داد که اکنون بخش قابل توجهی از شاغلان تأمین اجتماعی که حقوق کمتر از ۳میلیون تومان دریافت می کنند بسته حمایتی را دریافت نکرده اند. علاوه بر این، موضوع قابل توجه این است که سهم ۱۴ میلیون کارگر ازبسته حمایتی تنها ۶.۵ میلیون کارگر است که بخش زیادی از آنها هنوز این بسته را دریافت نکرده اند.

مشمولان گروه چهارم در طرح امنیت غذایی دولت  شامل خانوارهای با درآمد ماهانه کمتر از ۳۰ میلیون ریال در گروه‌های کارگران ساختمانی، قالی‌بافان و شاغلان صنایع دستی، مشاغل آزاد و خویش‌فرمایان، رانندگان بین‌شهری و درون‌شهری، زنبورداران، کارگران باربر، شاغلان کسب و کارهای خانگی، کارگران کارگاه‌های متفرقه، عشایر و روستاییان، بازنشستگان، دریافت کنندگان بیمه بیکاری و دیگر گروه‌های مشمول که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی می‌شوند.

همچنین بخوانید

روز گذشته رحیم اردلان، معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی در خصوص بیمه‌شدگان مشمول سبد حمایتی دولت افزود: تمامی بیمه‌شدگانی که حقوق کمتر از سه میلیون تومان دریافت می‌کنند مشمول این بسته هستند و تعداد آنها ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر است.

اردلان افزود: در لیست بیمه‌شدگان واجد شرایط کمک دولت، بیمه‌شدگان اجباری، اختیاری، حرف و مشاغل آزاد و مقرری‌بگیران بیمه بیکاری وجود دارد. از ۲۹بهمن ماه واریز اعتبار بسته حمایتی افراد تحت پوشش بیمه سازمان تأمین اجتماعی آغاز می شود و اگر سیستم بانکی دچار اشکالی نشود، تا شامگاه امروز تمامی واریزها انجام خواهد شد؛ در غیراین‌صورت این مرحله از طرح بسته حمایتی تا پایان فردا (یکشنبه ۳۰ دی ماه جاری) به اتمام می‌رسد.

در حالی که به آخرین ساعات یکشنبه ۳۰ دی ماه ۹۷ نزدیک می شویم خبرهای رسیده حاکی از این است که تا کنون بخش قابل توجهی از مشمولین این طرح هنوز بسته حمایتی را دریافت نکرده اند.

 

 

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا