بورسفرابورس

افزایش حجم و ارزش معاملات روزانه فرابورس ایران

معاملات فرابورس ایران در نخستین روز معاملاتی در بهمن‌ماه ۱۳۹۷ با تغییر مالکیت ۸۸۶ میلیون ورقه به ارزش افزون بر ۴۶۴۵ میلیارد ریال خاتمه یافت تا نسبت به روز کاری گذشته شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات روزانه در فرابورس باشیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از فرابورس ایران، دادوستدهای امروز در حالی با جابه جایی بیش از ۵۲۸ میلیون سهم به ارزش ۱۸۴۳ میلیارد ریال در دو بازار اول و دوم فرابورس پیگیری شد که همزمان شاخص کل این بازار افت ۲۱ واحدی را تجربه کرد و  نزدیک سطح ۱۹۷۱ واحدی ایستاد.

در شرایطی که نماد ذوب‌آهن به تنهایی ۶.۵ واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشت، نمادهای «میدکو»، «مارون»، «کگهر»، «شراز»، «شاوان» و «سمگا» تا سطح حداکثر ۶.۳ واحد تاثیر منفی بر آیفکس داشتند و در مجموع کاهش ۲۱ واحدی شاخص کل را رقم زدند.

کشایش نماد «شفارا» در تابلو ج بازار پایه

در جریان بازار امروز فرابورس، نماد «گوهران» مربوط به شرکت  سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید پس از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی در خصوص نوسان قیمت سهام بازگشایی شد. در سمت مقابل نیز نماد معاملاتی شرکت گروه صنایع کاغذ پارس و شرکت شیشه قزوین به دلیل برگزاری مجامع اعم از عادی و فوق‌العاده متوقف شدند.

در بازار سهام فرابورس نیز نماد شرکت سهامی ذوب‌آهن عنوان پربیننده‌ترین نماد معاملاتی را از آن خود کرد و با تغییر مالکیت ۲۰۳ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۳۲۱ میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.

سهامداران بازار نیز در مجموع سه تابلو این بازار ۴۲۶ میلیون سهم را به ارزش بیش از ۱۰۵۶ میلیارد ریال میان خود دست به دست کردند. در تابلو ج بازار پایه شرکت پتروشیمی فارابی در نماد «شفارا۱» گشایش یافت و قیمت هر سهم این شرکت ۶۰۵ ریال کشف قیمت شد.

آغاز پذیره‌نویسی صندوق آسامید

همچنین در بازار سوم فرابورس ایران از امروز دوشنبه، پذیره‌نویسی تعداد ۹۹ میلیون واحد صندوق سرمایه‌گذاری مشترک آسمان امید آغاز شد که در نخستین روز از مهلت ۵ روزه پذیره‌نویسی این صندوق تعداد ۸ میلیون و ۷۴۳ هزار واحد آن در نماد «آسامید» به ارزش مبنای هر واحد ۱۰ هزار ریال به فروش رسید.

از طرفی در مجموع معاملات بازار ابزارهای نوین مالی شامل دادوستدهای اوراق بدهی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن، روز جاری شاهد تغییر مالکیت ۲۳ میلیون ورقه به ارزش ۲۱۴۷ میلیارد ریال بودیم. در تابلو اوراق تسهیلات مسکن قیمت این اوراق اعم از تسه و تملی در بازه ۲۴۳ هزار تا ۵۷۹ هزار ریال دادوستد شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا