تجارتصنعت، معدن، تجارت

نقره داغ صادرکنندگان متخلف / کمیسیون تلفیق مجازات تعیین کرد

کمیسیون تلفیق در آخرین مصوبات خود در چارچوب بودجه ۹۸ دولت را مکلف به سامان دهی یک ماهه حقوق مدیران کرد و جریمه سنگینی نیز برای صادرکنندگانی که ارز خود را با تاخیر به اقتصاد برگردانند تعیین کرد که بر اساس آن اگر مشمولان اعاده ارز، یک سال در بازگرداندن ارز تاخیر کنند ۲۴ درصد جریمه شده و همزمان عملشان نیز مصداق خیانت در امانت تلقی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مفتح سخنگوی این کمیسیون در توضیح مصوبات دیروز تلفیق گفت: دولت مکلف شد که ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ قانون بودجه سال ۹۸، به سامان دهی حقوق مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره اعم از موظف و غیرموظف شرکت های دولتی و شرکت های وابسته به نهادهای عمومی غیر دولتی در سه سطح اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور ادامه داد: در مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق مجلس مقرر شد که افراد حقیقی و حقوقی که مشمول ضابطه اعاده ارز هستند، اگر در موعد مقرر ارز را برنگردانند، به ازای هر ماه تاخیر، ۲ درصد به میزان ارز مد نظر و بازنگردانده اضافه می‌شود و اگر زمان اعاده ارز صادراتی بیشتر از یک سال طول بکشد، این اقدام مصداق خیانت در امانت تلقی شده و مجازات متناسب با این موضوع اعمال می شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس درباره طرح سهمیه بندی سوخت در سال۹۸ نیز اعلام کرد که کمیسیون تلفیق هنوز راجع به حامل های انرژی، قیمت آن و نحوه اجرا تصمیمی اتخاذ نکرده است. وی همچنین گفت که روند بررسی این موضوع بسیار زمان بر است.

 

 

منبع
خراسان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا