امور زیربناییراه و ساختمان

نقش آفرینی تعاونی ها در تامین مسکن کم درآمدها

 

رئیس کمیسیون مسکن و خدمات فنی و مهندسی اتاق تعاون ایران گفت: تعاونی ها در تامین مسکن اقشار آسیب پذیر و دهک های پائین جامعه بسیار نقش آفرین هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  زاسماعیل خاکفرجی در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد افزود: اغلب اقشار کم درآمد و دهک های یک تا شش جامعه امروز به نوعی با مشکل تامین مسکن مواجهند.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: «عباس آخوندی» وزیر سابق راه و شهرسازی سیاستی با عنوان «مسکن جوانان » در پیش گرفت که متاسفانه این سیاست هیچ وقت اجرایی نشد.

رئیس کمیسیون مسکن و خدمات فنی و مهندسی اتاق تعاون ایران گفت: این مسئله باعث فاصله گرفتن اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه از خواسته های خود به خصوص مسکن مناسب شد.

وی ضمن اشاره به اینکه داشتن مسکن مناسب حق هر ایرانی است، افزود: آنچه مسلم اینکه کمبود زمین با کاربری مسکونی یک پسامد و قیمت بالایی رابرای دهک های پائین جامعه برای رسیدن به مسکن مناسب ایجاد می کند.

خاکفرجی تصریح کرد: بخش تعاون راهکارهایی برای خانه دار شدن دهک های پائین جامعه پیش بینی کرده که تشکیل تعاونی های کوچک محلی با سرمایه ها خرد از سوی افراد به جهت سرمایه گذاری و ساخت و ساز در بافت های ناکارآمد شهری از جمله این موارد است.

وی گفت: خوشبختانه امکانات و تسهیلات مناسبی در این مسیر منجمله اعطای وام با قیمت بسیار پائین تا هفت درصد، تجمیع چند ملک با یکدیگر با تسهیلات چهار درصد و همینطور برخورداری از تخفیف های ۵۰ درصدی هزینه های مربوط به شهرداری برای ساخت و ساز و غیره در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون مسکن و خدمات فنی و مهندسی اتاق تعاون ایران افزود: بدون شک با شکل گیری این تعاونی ها و تجمیع سرمایه های اندک هم افراد می توانند صاحب مسکن مناسب شوند و هم به باز آفرینی بافت های فرسوده شهری و روستایی کمک کنند.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: بطور قطع ورود تعاونی‌ها به بافت‌های فرسوده می‌تواند زمینه ساز بهبود وضعیت ساخت و ساز در این بخش باشد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا