بانکبانک و بیمه

دو شعبه بانک توسعه صادرات در گیلان بیش از ۵۰۰ میلیاردریال تسهیلات به بخش تولید اختصاص داد

 

رییس شعبه رشت بانک توسعه صادرات گفت: دوشعبه بانک توسعه صادرات در گیلان با پرداخت بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ریالی در بخش سرمایه در گردش در یکسال اخیر گام های مثبتی در تقویت تولید صادرات محور برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک توسعه صادرات،  تورج محسن نیا  با اعلام این مطلب افزود: این بانک در دوشعبه گیلان موفق به جذب بیش از ۷۰ درصد صادرکنندگان استان شده است.
محسن نیا درخصوص پروژه های تامین مالی شده توسط این شعبه از بدو تاسیس گفت: ارائه تسهیلات اندازی یک خط تله کابین در لاهیجان با تامین مالی یک میلیون و ۷۱۰هزار یورویی و یک خط سورتمه و تله کابین در منطقه نمک آبرود با تامین مالی یک میلیون و ۸۹۰ هزار یورو از جمله تسهیلات این بانک در حوزه رونق گردشگری و اشتغالزایی است.
محسن نیا اضافه کرد: استقرار خطوط تولید پارچه در محل یک شرکت تولیدی استان نیاز به ۴ میلیاردریال تسهیلات داشته است که با تامین مالی بانک توسعه صادرات، به انجام رسیده است.
رییس شعبه رشت بانک توسعه صادرات تصریح کرد: خرید ۴ فروند کشتی باربری به منظور افزایش ظرفیت حمل و نقل بار با حمایت ۸ میلیون یورویی این بانک صورت پذیرفته است.
تامین مالی پروژه هایی چون نیروگاه سیکل ترکیبی گیلان به مبلغ ۲۵۰ میلیون یورو، طرح توسعه تولید سیمان با ۲۱۰ میلیاردریال تسهیلات ریالی و ۲۱ میلیون دلار تسهیلات ارزی، احداث سردخانه با ۸ میلیاردریال و احداث سیلوی غلات با ۱۷ میلیاردریال از جمله مواردی است که رییس شعبه رشت بانک توسعه صادرات به آنها اشاره کرد.
محسن نیا یادآور شد: گرچه در آستانه چهل سالگی انقلاب پربار اسلامی، امریکا بیش از هرزمان دیگری در جهت جلوگیری از مراودات بانکی بین المللی ایران با سایر کشورها تلاش می کند اما اگزیم بانک ایران بعنوان تنها بانک تخصصی در بخش صادرات و واردات بیش از هر زمان دیگری وظیفه خطیر خود را در بخش های متنوع ارائه خدمات به انجام می رساند.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا