بین الملل

صادرات نفت جنوب عراق نزدیک به رکورد باقی ماند

صادرات نفت عراق از جنوب این کشور تا به این‌جای کار در سال ۲۰۱۹، نزدیک به مقادیر رکوردی خود باقی مانده است. این موضوع، تردیدهایی را در مورد اجرای توافق کاهش تولید توسط این کشور برانگیخته است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، طبق داده‌های کشتی‌رانی و منابع صنعتی، تا به این‌جای کار در سال ۲۰۱۹، صادرات نفت عراق از جنوب این کشور، نزدیک به مقادیر رکوردی خود باقی مانده است. این تردیدهایی را در مورد این ایجاد می‌کند که آیا دومین تولیدکننده بزرگ اوپک، از توافق کاهش تولیدات پیروی می‌کند، یا خیر؟

طبق داده‌های نفت‌کش‌ها که در رفینیتیو ایکون ثبت شده است و ردیابی جداگانه یک منبع صنعتی، صادرات نفت از جنوب عراق در ۲۱ روز اول ماه ژانویه، به طور میانگین ۳.۶ میلیون بشکه در روز بود. این نزدیک به سطح رکورد ماهیانه ۳.۶۳ میلیون بشکه در روز است، که قبلا برای این منطقه ثبت شده بود.

این داده‌ها نشان می دهند علی‌رغم توافق اوپک پلاس برای کاهش روزانه ۱.۲ میلیون بشکه نفت از اول ژانویه، هنوز هیچ نشانه‌ای از کاهش تولید در عراق دیده نمی‌شود.

منبع آگاه صنعتی، روز دوشنبه به رویترز خبر داد، فعلا هیچ کاهش تولیدی صورت نگرفته است.

منطقه جنوب، بخش اصلی تولید نفت عراق را به عهده دارد. داده‌های مقامات عراق در ۱۱ ژانویه هم نشان‌دهنده سطح تولیدی مشابه با داده‌های کشتی‌رانی و منبع آگاه، بودند.

طبق داده‌های جدید به نظر می‌رسد، صادرات بخش شمالی عراق در رقم ۴۰۰ هزار بشکه در روز ثابت بوده است. این هنوز کمتر از سطح ۵۰۰ بشکه در روز است که در چندین ماه از ۲۰۱۷ به ثبت رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا