صنعت، معدن، تجارت

۹۹,۹ درصد نساجی ایران در اختیار بخش خصوصی

رئیس انجمن صنایع نساجی ایران گفت: هم اکنون ۹۹,۹ درصد صنعت نساجی کشور در اختیار بخش خصوصی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمد جعفر شهلایی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: صنعت نساجی یکی از قدیمی ترین صنایع ایران است و حتی سابقه این صنعت به دوران باستان برمی گردد.

وی همچنین اظهارداشت: اگر نگاهی به صنعت مدرن نساجی شود به وضوح خواهید دید در منطقه ایران قدیمی ترین بوده است.

رئیس انجمن صنایع نساجی ایران گفت: کشورهای مثل ترکیه، پاکستان و دیگر ممالک منطقه در صنعت نساجی خیلی عقب تر از ایران بودند.

وی در ادامه افزود: صنعت نساجی در اوائل انقلاب حتی از صنعت نفت به لحاظ حجم و اشتغال نیز بزرگتر بود.

شهلایی ضمن اشاره به اینکه پس از انقلاب اکثر کارخانجات نساجی دولتی شدند، اظهارداشت: متاسفانه در شرایط حاضر ۹۰ درصد این واحدها وجود خارجی ندارند.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: صنعت نساجی ایران مثل درختی بود که قطع شد ولی جوانه های کناری این درخت شروع به رشد کرد.

رئیس انجمن صنایع نساجی ایران گفت: صنعت نساجی کشور طی این سال ها به رغم تمامی فراز و فرودها توانسته به مدد بخش خصوصی در هر شرایطی به امر سرمایه گذاری اهتمام و حرکت رو به جلویی داشته باشد.

وی ضمن اشاره به نقش تعیین‌کننده پنبه در توسعه صنعت نساجی افزود: طی دهه ۵۰ تولید پنبه کشور ۲۴۰ هزار تن در سال بود که متاسفانه به دلیل سیاست های غلطی درحوزه کشاورزی تولید این محصول به مرور دچار افول شد.

شهلایی بیان داشت: حداکثر تولید پنبه طی سال جاری در کشور ۳۰ هزار تن بوده که بسیار بغرنج است.

وی گفت: بسیاری از کشورهای دنیا امروز برای افزایش سطح زیرکشت و تولید پنبه سالانه یارانه اختصاص می‌دهند چرا که به عنوان یک محصول استراتژیک در جهان شناخته می شود.

رئیس انجمن صنایع نساجی ایران در ادامه افزود: پنبه از محصولات گرانبها و با ارزش افزوده بالاست که از نظر اقتصادی موقعیت خاصی در جهان دارد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا