ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

واتس اپ برای جلوگیری از گسترش شایعات فوروارد کردن را محدود می‌کند!

واتس اپ برای جلوگیری از گسترش شایعاتی که می‌تواند منجر به خشونت و یا کلاه‌برداری شود، از چند مدت پیش فوروارد کردن را در کشور هند محدود کرده بودند و حالا به نظر می‌رسد این ممنوعیت در تمام جهان نیز اجرا خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی  از چند روز پیش مدیران واتس اپ تصمیم عجیب گرفتند و برای اینکه جلوگیری کنند از گسترش شایعات و پیام‌هایی که می‌تواند منجر به خشونت و یا کلاهبرداری از کاربران مختلف شوند، فوروارد کردن پیام‌ها را در کشور هند را محدود کرده بودند. البته این محدودیت به معنای حذف کامل قابلیت فوروارد کردن نیست و کاربران می‌توانستند با عده کمی از دوستان و آشنایان خود رابطه داشته باشد.

همچنین بخوانید

این پیام رسان که در حال حاضر تحت مالکیت فیسبوک قرار دارد، به تازگی به طور رسمی اعلام کرده است که محدودیت فوروارد کردن را در سراسر جهان از ۲۰ فرد و گروه‌های مختلف، به ۵ کاربر هندی که کاربر از ماه جولای با آنها تعامل داشته است محدود خواهد کرد. این به‌روزرسانی از روز بیست و یکم ژانویه (۱ بهمن) به طور رسمی آغاز شده است و کاربران اندروید در مرحله‌ی اول و آی او اس در مرحله‌ی بعدی، اولین افرادی هستند که آن را تجربه خواهند کرد.

البته واتس اپ هنوز به طور شفاف اعلام کرده است که آیا این محدودیت در کشور هند موثر بوده است یا خیر. کاهش حداکثر افرادی که کاربر می‌تواند به آنها پیام فوروارد کند، ممکن است که تا حدی جلوی شایعات را بگیرد، اما قطعا نمی‌تواند آنها را به طور کامل متوقف کند و مردم همچنان هم به گسترش پیام‌های غیر واقعی و پست‌هایی که می‌توانند منجر به درگیری و یا گسترش شایعات غیر واقعی شوند، دامن خواهند زد.

فیسبوک از نفوذ بالای سرویس‌هایش در بین کاربران مطلع است

واتس اپ برای جلوگیری از گسترش شایعات فوروارد کردن را محدود می‌کند

البته این قدم نشان می‌دهد که فیسبوک از نقشی که پیام‌رسان‌های تحت مدیریت این کمپانی در گسترش شایعات در جامعه دارند مطلع است و می‌خواهد قدم محکمی در راستای جلوگیری از آن بردارد. در ماه‌ها و سال‌های گذشته واتس اپ موفق شده است که مرز باریک بین حفاظت از حریم شخصی و دخالت کردن در روند پیام‌رسانی کاربران را رعایت کند. سیستم رمزگذاری مبدا به مقصد، یکی از نقاط کلیدی این پیام رسان محبوب است که باعث می‌شود هکرها و افراد خراب‌کار دیگر نتوانند در بین راه پیام‌ها را سرقت کنند.

از آنجایی که این قابلیت یکی از مهمترین ویژگی‌های مد نظر کاربران برای استفاده از این پیام‌رسان محبوب اجتماعی است، واتس اپ قصد ندارد که به آن خللی وارد کند، بنابراین دایره‌ی اختیارات مدیران این نرم افزار محدود می شود به اینکه خود پیام را به شکل کلی مورد هدف قرار دهند و محدود کردن فوروارد هم می‌تواند اولین قدم در این راه باشد.

 

منبع
گجت نیوز،

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا