بانکبانک و بیمه

پتانسیل بزرگ استان فارس برای جذب تسهیلات صادراتی از بانک توسعه صادرات

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس مطرح کرد: رشد قابل توجه ارائه تسهیلات بانک توسعه صادرات به فعالان اقتصادی استان، نشان از ظرفیت های بالقوه استان فارس در حوزه تولید صادرات محور دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،علی همتی در ششمین کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی در شهر شیراز گفت: چشم انداز صادراتی استان فارس در افق ۱۴۰۴ در کشور، ۹.۸ میلیارد دلار در نظر گرفته شده و پیش بینی می شود در صورت فراهم آمدن بسترهای لازم، این هدف محقق شود.

همتی گفت: در شش ماهه اول سال جاری، ۶۵۹ میلیون دلار صادرات از استان انجام شده که ۳۲۸ میلیون دلار از آن در حوزه صنعت، ۵۵ میلیون دلار در بخش معدن،۲۰۲ میلیون دلار، فرش دستباف ۲۷ میلیون دلار و ۴۷ میلیون دلار در بخش گردشگری بوده است.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به رشد ۱۹ درصدی صادرات در شش ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: با وجود شرایط نا مساعد حاکم بر صادرات کشور، صنعتگران استان توانسته اند با یافتن روزنه های امید و حمایت نهادهای توسعه ای نقش خود را به شکل مطلوب ایفا کنند.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: استان فارس از دیرباز بارانداز کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده و همواره نقش ویژه ای برای فارس در نظر گرفته اند و این فرصت ایجاب می کند که برای یافتن جایگاه این استان در فضای کسب و کار و تجارت در حوزه خلیج فارس تلاش کند.

همتی اذعان داشت: برگزاری نمایشگاههای بین المللی بعنوان مهمترین راهکارهای معرفی کالای صادراتی در کشور در دستور کار ما قرار دارد و بنا داریم ۶۴ عنوان نمایشگاهی را در سال ۹۸ برگزار کنیم.

در ادامه جلسه ششمین کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی در شیراز، سید محمود موسوی، مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی فارس به تشریح برنامه های شرکت نمایشگاه ها پرداخت و گفت: نمایشگاه ها زیر ساخت هایی هستند که رونق اقتصادی و تقویت رقابت را در پی خواهند داشت؛ خوشبختانه امروز فرهنگ نمایشگاهی، جایگاه اصلی خود را بین فعالان اقتصادی پیدا کرده و محیطی امن و تخصصی برای ارائه تولیدات ایجاد کرده است.

وی از جهت گیری و حرکت شرکت نمایشگاه به سمت و سوی استاندارد سازی و ارتقا کیفی محصولات در سالهای اخیر خبر داد و گفت: از سال ۹۶ در مسیر نهادینه کردن استاندارد سازی و نظارت بر کیفیت کالاهای تولید کننده گام بر داشتیم و وزارت خانه های متعدد و سازمان های مربوطه از جمله سازمان استاندارد، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان صنعت و معدن، ستاد مبارزه با قاچاق و سایر نهادهای نظارتی، برگزاری نمایشگاه های با کیفیت بالا را تضمین می کنند.

موسوی تصریح کرد: تلاش داریم برگزاری نمایشگاه های بین المللی در اولویت برنامه های شرکت نمایشگاه ها قرار بگیرد؛ بنا داریم این نمایشگاهها به سمت و سوی تخصصی شدن سوق پیدا کند.
ششمین کارگروه تخصصی توسعه صادرات غیر نفتی دوم بهمن ماه در استانداری شیراز با حضور معاون اقتصادی استانداری، مدیر عامل بانک توسعه صادرات، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از صادرکنندگان استان فارس برگزار شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا