بورسبورس اوراق

شرکت پالایش نفت لاوان با نماد «شاوان» ۱۸۱۶ریال سود محقق ساخت

طی فعالیت 9ماهه؛

شرکت پالایش نفت لاوان در صورت های مالی ۹ماهه خود برای هرسهم یک هزار و ۸۱۶ریال سود ساخت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،شرکت پالایش نفت لاوان در صورت های مالی ۹ماهه منتهی به پایان آذر سال جاری، با سرمایه یک هزار و ۱۴۳میلیارد ریال برای هرسهم یک هزار و ۸۱۶ریال سود ساخت.

سود عملیاتی این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴۹درصد را تجربه کرده و به مبلغ ۲هزار و ۳۱۴میلیارد ریال رسید. سود خالص آن نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۵درصد افزایش یافته و به رقم ۲هزار و ۷۶میلیارد ریال رسید.

“شاوان” در این گزارش اعلام کرد که براساس مصوبه ۲۹مهر۱۳۹۷ هیات وزیران از اول آبان۱۳۹۷ نرخ تسعیر ارز برای محاسبه قیمت خوراک پالایشگاه ها (نفت خام و میعانات گازی) و فرآورده های تحویلی از پالایشگاه ها به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران  و فرآورده های ویژه تولیدی برابر با متوسط ماهانه نرخ ارز در سامانه نیما خواهد بود که موضوع فوق باتوجه به تفاوت نرخ تسعیر سامانه نیما با نرخ های قبلی موجب افزایش ریالی فروش فرآورده ها خواهد شد. همچنین برآورد می شود نرخ ارزی فرآورده ها در سه ماهه پایانی سال نیز محقق شود.

در حال حاضر “شاوان” ۲طرح توسعه ای دارد که یک طرح آن مربوط به احداث سرویس های جانبی طرح جامع است که طی فعالیت ۹ماهه امسال شرکت ۹۹.۶درصد از طرح پیشرفت داشته و تاریخ بهره برداری از آن را ۲۹اسفند۱۳۹۷ اعلام کرده است.

طرح دیگر این شرکت احداث واحدهای تحت لیسانس است که طی ۹ماهه امسال ۹۸درصد پیشرفت داشته و قرار است در ۳۰بهمن۱۳۹۷ به بهره برداری برسد.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا