بورسبورس اوراق

«فبیرا» و تهاتر یک دارایی با «پخش»/ «چکارن» چگونه فاز دوم تجاری سازی را به پیش می‌برد؟

سه شنبه این هفته در حالی پایان یافت که در این روز تنها شاهد چهار توقف و دو بازگشایی بودیم.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  معاملات امروز بازار سهام در حالی پایان یافت که شاخص بورس تهران با رشدی ۸۸۳ واحدی رو به رو شد و به سطح ۱۶۲ هزار و ۸۰۵ واحد رسید. نمادهای «رمپنا»، «وتجارت» و «فخوز» بیشترین تاثیر را بر رشد امروز شاخص داشتند. در این روز و به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس چهار نماد متوقف و دو نماد بازگشایی شدند. در روز جاری نماد معاملاتی «زکشت» متعلق به شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت، تنها نمادی بود که به دلیل برگزاری مجمع عمومی فوق العاده متوقف شد و سایر نماد دلیلی جز شفاف سازی برای توقف نداشتند. در این روز «چکارن» از جزئیات فاز دوم تجاری سازی شرکت کارتن ایران خبر داد و «فبیرا» از تهاتر یک دارایی با شرکت «پخش» گفت.

«چکارن» متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت کارتن ایران (چکارن) به علت لزوم شفاف سازی در خصوص فاز دو پروزه تجاری سازی شرکت کارتن ایران متوقف شد. این شرکت اعلام کرده است که با توجه به پیگیری‌های انجام شده مجوز فاز دو و سه پروژه با مشخصات ذیل دریافت شده است: ۱-مهلت اعتبار دستور نقشه صدر الاشاره شش ماه است.

۲-  مساحت هر یک از زمین ها طبق سند پنج هزار و ۳۳۰ متر مربع و مساحت اصلاحی پنج هزار و ۱۰۳ متر مربع است که یا باید شهرداری مابه التفاوت این زمین را به نرخ روز با قیمت کارشناسی رسمی دادگستری پرداخت نقدی کند یا اینکه از محل عوارض صدور جواز تفاوت یاد شده را کسر کند. در مجموع این دو فاز ۴۵۴ متر مربع باید وجه آن توسط شهرداری منطقه ۱۸ به شرکت کارتن ایران طبق نظریه کارشناس رسمی دادگستری پرداخت کند.

۳ –  تعداد طبقات مجاز۱۰ طبقه (شامل ۹ طبقه بانضمام یک طبقه زیرزمین) است و کاربری تجاری دارد. گفتنی است ملک یاد شده قابلیت تبدیل به اداری و خدماتی نیز دارد .

۴-  حداکثر تراکم ساختمانی مجاز ۳۸۰ درصد است . شرکت قصد دارد که با استفاده از مشارکت کننده به ایجاد درآمد پایدار برای شرکت کمک کند و انجام این فازها به گونه ایست که به فعالیت اصلی شرکت هیچ لطمه ای وارد نخواهد کرد و عملیات تولید به قوت خود باقی خواهد ماند.

شایان ذکر است بابت علی الحساب فضای سبز طی دو فقره فیش  جمعاً به مبلغ ۱۵۹ میلیون تومان علی الحساب پرداخت شد و بابت علی الحساب دستور نقشه فاز اول تجاری سازی مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان دیگر نیز پرداخت شده است و همچنین بابت علی الحساب دستور نقشه فاز دوم و فاز سوم نیز روی هم رفته ۳۰۰ میلیون تومان دیگر  پرداخت خواهد شد.

«ساربیل» و ارزیابی مجدد ملک: نماد معاملاتی شرکت سیمان‌ آرتا اردبیل (ساربیل) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص طولانی شدن تکمیل مستندات و انتقال مالکیت هیات مدیره، متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که در ارتباط با فروش ساختمان دفتر تهران، به دلیل طولانی شدن تکمیل مستندات و انتقال مالکیت هیات مدیره خواسته‌اند که ساختمان واگذار شده مجدداً توسط کارشناس رسمی دادگستری مورد ارزیابی قرار گیرد و بهای فروش بر اساس متمم قرارداد فروش تعدیل شود.

«فبیرا» و تهاتر یک دارایی: دیگر نماد متوقف شده طی روز جاری متعلق به شرکت صنایع بسته بندی ایران (فبیرا) بود. این نماد به دلیل لزوم شفاف سازی در خصوص افشای اطلاعات فروش بخشی از املاک مازاد شرکت، متوقف شد. این شرکت اعلام کرده است، پس از آنکه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی به مبلغ ۱۶۹ میلیارد تومان در تاریخ ۲۷ آبان ۹۷ به تصویب هیات مدیره رسید، شرکت قطعه زمینی را به مبلغ ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت طلب به شرکت «پخش» با آن شرکت تهاتر کرده است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا