امور زیربناییراه و ساختمان

سرقت ادوات ریلی به منزله سرقت اسلحه ماموران است/ دستگیری ۳۸ سارق ریلی مستقر در تونل منطقه ۱۸/ سردسته سارقان برای ورود به تونل ورودی دریافت می‌کرد

مدیر کل راه‌آهن تهران با بیان اینکه سارقان ادوات ریلی توسط پلیس راه‌آهن دستگیر شدند گفت: در حال حاضر امنیت در مسیر تونل ریلی منطقه ۱۷ و ۱۸ که سردسته سارقان برای عبور و مرور دیگر سارقان در این مسیر ورودی دریافت می‌کرد دستگیر شدند و تمام ادوات ریلی سرقت شده به راه‌آهن بازگردانده شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، ملکی در مراسم افتتاح یک دستگاه درزین (گشت ریلی پلیس) با بیان اینکه اقتصاد کشور مبتنی بر حمل و نقل است و راه‌آهن اهمیت ویژه‌ای هم در حوزه بار و هم مسافر دارد، اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع باید نسبت به برقراری امنیت در راه‌آهن که یکی از مهمترین شقوق حمل و نقل است اقدام کرد.

وی افزود: به سبب ویژگی‌های راه‌آهن و حوزه نفوذ آن در ایجاد توسعه، برقراری امنیت در آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس پلیس راه‌آهن با بیان اینکه خطوط ریلی از ۸۳ شهر کشورمان عبور می‌کند، گفت: این میزان نفوذ راه‌آهن و شرایط جغرافیایی آن به سبب عبور راه آهن از تونل‌ها در مناطق کوهستانی، بیابانی و … برقراری امنیت در این خطوط برای نیروی انتظامی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

ملکی ادامه داد: میزان گشت‌های ریلی پلیس در ۱۳ هزار کیلومتر خطوط اصلی و فرعی پاسخگوی نیاز موجود نیست اما تلاش شبانه‌روزی برای حفظ امنیت در این خطوط است.

همچنین در ادامه این مراسم عابدین هادی‌نژاد مدیر کل راه‌آهن تهران با اشاره به وقوع سانحه شهریورماه در راه‌آهن تهران به دلیل سرقت ادوات ریلی این خط اظهار داشت: در شهریورماه سال جاری در مسیر ریلی تهران – قم در نزدیکی فرودگاه امام یک دستگاه قطار باری دچار سانحه شد که علت این سانحه سرقت ادوات ریلی مسیر بود.

وی افزود: سارقین برخی از ادوات مسیر ریلی را سرقت کرده بودند و به همین دلیل قطار باری از خط خارج و هر دو خط مسدود شد.

وی ادامه داد: پلیس راه‌آهن عزم جدی برای دستگیری سارقان داشت و در همان روز سارقین دستگیر شدند.

هادی‌نژاد تاکید کرد: این سانحه که علت آن سرقت ادوات ریلی توسط سارقین بود یک میلیارد تومان خسارت به بار آورد و پس از آن سانحه پلیس راه‌آهن نسبت به برقراری امنیت تلاش دوچندانی انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه سرقت از راه‌آهن به معنای سرقت از محل‌های نظامی است، گفت: اگر پیچی از مسیر ریلی سرقت شود به منزله سرقت اسلحه ماموران نیروی انتظامی است.

مدیرکل راه‌آهن استان تهران با بیان اینکه امروز دیگر دغدغه‌ای نسبت به سرقت ادوات ریلی نداریم، اظهار داشت: درزین پلیس در تهران در سه محور تهران – قزوین، تهران تا ورودی قم و تهران – گرمسار مستقر است و برای اولین بار است که گشت ریلی پلیس در محورها فعال می‌شود.

وی با اشاره به برقراری امنیت در تونل ریلی منطقه ۱۷ و ۱۸ تاکید کرد: تونلی به طول ۱۰ کیلومتر در منطقه ۱۷ و ۱۸ توسط سارقین به محل ناامن تبدیل شده بود اما با همکاری پلیس ۳۸ سارق این تونل دستگیر شدند و تمام ادواتی که تاکنون از راه‌آهن به سرقت بودند را کشف کردیم.

وی ادامه داد: سردسته سارقان در این تونل مستقر بود و از هر سارقی ورودی دریافت می‌کرد تا بتوانند ادوات ریلی را در این مسیر به سرقت ببرند که خوشبختانه تمام این عوامل توسط پلیس دستگیر شدند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا