بورسبورس اوراق

افت ادامه‌دار فروش محصولات فولاد مبارکه/ سایه رکود بر صنایع بالادستی سنگین‌تر شد

فولاد مبارکه اصفهان امروز یکی از ضعیف‌ترین گزارش‌های فعالیت ماهانه خود را منتشر کرد. طبق این اطلاعیه شرکت در دی ماه امسال ۳۹۰هزار تن محصول به فروش رسانده است که این عدد دست‌کم در ۲۷ ماه گذشته بی‌سابقه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از اقتصادآنلاین، شرکت فولاد مبارکه اصفهان که یکی از بزرگترین شرکت‌های حاضر در بورس است، گزارش فعالیت ماهانه خود در دی ماه ۹۷ را در سامانه کدال منتشر کرد.طبق این گزارش، شرکت در دی ماه امسال در کل ۳۹۰هزار تن محصول به فروش رسانده است. این در حالی است که شرکت در ۲۰ ماه گذشته به طور میانگین ۵۷۰هزار تن در ماه، محصول به فروش رسانده بود.

گفتنی است فولاد مبارکه در مهر ماه امسال نیز تنها ۳۸۰هزار تن محصول به فروش رسانده بود که این میزان پایین فروش با فروش درخشان آبان ماه (۶۹۳هزار تن) جبران شده بود. در واقع شرکت در دو ماه مهر آبان نیز به طور متوسط ۵۳۷ هزار تن در ماه فروش داشته است.

پس از آن فروش فولاد مبارکه در آذر ماه به ۴۹۸هزار تن تنزل پیدا کرد و در نهایت به ۳۹۰هزار تن در دی‌ماه رسید. اگر پایین بودن فروش شرکت در مهر ماه در نظر گرفته نشود (چرا که در ماه بعد جبران شد)، فولاد مبارکه در دی ماه امسال پایین‌ترین رکورد فروش خود را دست‌کم در ۲۷ ماه گذشته (از زمانی که گزارش‌های فعالیت ماهانه شرکت در دسترس است) به ثبت رسانده است. به نظر می‌رسد رکود صنایع پس از جهش نرخ ارز، فرارسیده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا