بورسبورس کالا

آرامش تالارها در آخرین روز کاری هفته / استایرن منومر«پارس» با ۴۵ میلیارد تومان ارزش صدرنشین شد

بیشترین ارزش معاملات بورس کالا امروز به «استایرن منومر» پتروشیمی پارس به میزان حدودی ۴۵ میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه کیلویی هفت هزار و ۶۶۴ تومان به طور سلف فروخته شد و نسبت به معامله قبلی خود (۲۶دی) افت قیمت ناچیزی در حدود ۰.۳۲ درصد داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کل معاملات بورس کالا طی امروز چهارشنبه سوم بهمن ماه، حدود ۲۶۵ میلیارد تومان ارزش داشت که در ۲۵۵ قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان نیز حدود ۲۳۰ هزار میلیارد آن به رینگ داخلی اختصاص داشت و پرارزشترین تالار هم به تالار صنعتی در حدود ۱۱۱ میلیارد تعلق داشت.

بیشترین ارزش معاملات بورس کالا امروز به «استایرن منومر» پتروشیمی پارس به میزان حدودی ۴۵ میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه کیلویی هفت هزار و ۶۶۴ تومان به طور سلف فروخته شد و نسبت به معامله قبلی خود (۲۶دی) افت قیمت ناچیزی در حدود ۰.۳۲ درصد داشت.

تالار صنعتی 

این گزارش حاکی است، امروز ۱۹ هزار و ۸۰۰ تن سبد مخلوط، ۳۳۰ تن سبد میلگرد مخلوط، ۹ هزار تن شمش بلوم، ۱۹ تن کنسانتره فلزات گرانبها و یک کیلوگرم شمش طلا در تالار محصولات صنعتی و معدنی به فروش رسید.

بیشترین ارزش معاملات این تالار امروز به سبد مخلوط شرکت ذوب آهن اصفهان (ذوب) به میزان حدود ۳۳ میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول با ۵ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، کیلویی ۳۳۲۸ تومان معامله شد.

دیگر محصول پر معامله امروز این تالار به شمش بلوم ۱۵۰*۱۵۰ مجتمع فولاد خراسان (فخاس) به میزان حدود ۲۳ میلیارد تومان ارزش تعلق داشت. این محصول به قیمت پایه کیلویی ۲۸۶۲ تومان معامله شد و هم نسبت به معامله قبلی خود در ۳۰ دی نیز تغییر قیمتی نداشت.

کم ارزشترین محصول امروز این تالار هم به سبد میلگرد مخلوط شرکت «تولیدی فولاد سپید فراب کویر» به میزان حدود ۳۵۴ میلیون تومان تعلق داشت. این محصول در حجم ۱۱۰ تن و به قیمت پایه کیلویی ۳۲۱۶ تومان به طور سلف داد و ستد شد.

تالار پتروشیمی 

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران، امروز میزبان دادوستد ۲۳ هزار و ۳۳۷ تن مواد شیمیایی بود. طی این روز و در تالار مذکور چهار هزار و ۷۴۰ تن وکیوم باتوم، ۸۰۰ تن مواد پلیمری و ۱۱۰ تن گوگرد معامله شد.

این معاملات اغلب به قیمت پایه انجام شدند. در این میان، بیشترین ارزش معاملات به «استایرن منومر» پتروشیمی پارس به میزان حدودی ۴۵ میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه کیلویی هفت هزار و ۶۶۴ تومان در حجم ۵۹۰۴  تن به طور سلف فروخته شد. شایان ذکر است، قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود ( در تاریخ ۲۶دی) حدود ۰.۳۲ درصد افت قیمت داشت.

دیگر محصول پر معامله امروز این تالار به «بنزن» شرکت «پتروشیمی بندر امام» اختصاص داشت. این محصول نیز با قیمت پایه کیلویی ۷۱۲۲ تومان در حجم ۱۵۰۰ تن فروخته شد. ارزش این معامله حدود ۱۰.۶ میلیارد تومان بود که به طور نقدی داد و ستد شد.

کم ارزشترین محصول این تالار هم امروز به اوره گرانول «پتروشیمی رازی» در حدود ۶۹ میلیون تومان تعلق داشت. این محصول نیز امروز به قیمت پایه کیلویی ۱۷۲۸ تومان در حجم ۴۰ تن فروخته شد.

تالار صادراتی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد معامله ۱۴ هزار و ۱۴۳ تن قیر بود.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا