اقتصاد کلان

نرخ خرید تضمینی چای اعلام شد/ افزایش ۶۰ درصدی تولید

آرمان اقتصادی — رئیس سازمان چای کشور گفت: در سال ۹۵، بالغ بر ۱۳۹ هزارتن چای از چایکاران خریداری شده که این رقم افزایش ۶۰ درصدی تولید نسبت به سال ۹۴ را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار آرمان اقتصادی، محمدولی روزبهان در برنامه روی خط خبر درخصوص اعلام نرخ‌های جدید خرید تضمینی چای در سال جاری اظهار کرد: قیمت هرکیلو چای درجه یک ۲۶ هزار و ۲۴۲ ریال و درجه دو ۱۴ هزار و ۶۹۵ ریال تعیین شد که در مقایسه با سال گذشته هفت درصد افزایش قیمت داشته است.
وی افزود: در سال گذشته ۱۳۹ هزارتن برگ چای از چایکاران خریداری شد که در مجموع ۲۳۴ میلیارد تومان به آنها پرداخت شده است و این رقم نشان از افزایش ۶۰ درصدی تولید نسبت به سال ماقبل خود را دارد.
رئیس سازمان چای کشور در توضیح حمایت دولت از تولیدکنندگان چای خاطر نشان کرد: دولت با شیوه های مختلف اقدام به پرداخت وام های بدون بهره یا با بهره‌های حداکثر ۴ درصد کرده، همچنین در مجموع ۳۰ میلیارد تومان وام بدون بهره به کارخانجات چای سازی و چایکاران پرداخت کرده است.
روزبهان در ادامه بیان کرد: وام های با بهره ۴ درصد نیز با بازپرداخت ۵ ساله تعیین شده که ۲ سال ابتدایی آن سال‌های تنفس نامگذاری شده و دریافت پولی صورت نمی گیرد.
وی عنوان کرد: تاکنون ۸۵ درصد از هزینه ایجاد و توسعه شبکه آبرسانی تحت فشار را تامین کرده‌ایم و همچنین درسال ۹۴، حدود ۳۳ درصد افزایش تولید و درسال ۹۵، بالغ بر ۶۰ درصد افزایش تولید داشته‌ایم.
رئیس سازمان چای کشور در پایان تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته از واردات ۵۵ میلیون دلاری چای به کشور جلوگیری شده است.
انتهای پیام/
منبع:میزبان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا