امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

واردات هفتگی ۵۰ هزار راس دام زنده برای تامین نیاز بازار گوشت

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه با انعقاد قراردادی هر هفته ۵۰ هزار راس دام وارد کشور می‌شود، از اقدامات انجام شده برای تامین نیاز بازار گوشت خبرداد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، حمید ورناصری اظهار داشت: برای تامین نیاز بازار گوشت اقدامات زیادی انجام گرفته از جمله واردات گوشت گوسفندی تازه که به صورت روزانه از استرالیا و آسیای میانه انجام می‌گیرد و در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود و همچنین عرضه گوشت گوساله منجمد هم در برخی صنوف منتخب و سازمان میادین انجام می‌گیرد. 

وی افزود: برای تکمیل این فرآیند اقدام دیگری نیز انجام شده که انعقاد قرارداد برای واردات دام زنده است و ظرف روزهای آتی با واردات هفتگی ۵۰ هزار راس دام این موضوع محقق می شود.

ورناصری ادامه داد: دام‌های وارد شده در کشتارگاه‌های تهران و استان‌ها مختلف کشتار می‌شوند و به صورت لاشه تازه در تمامی شبکه‌های توزیع منتخب تهران و شهرستان‌ها عرضه می‌شوند.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اشاره به صف‌های طولانی خرید گوشت دام به نرخ دولتی اظهار داشت: فاصله قیمتی میان بازار و این مراکز باعث تشکیل این صف‌های طولانی شده و باید گوشت آسان‌تر در دسترس شهروندان قرار گیرد تا این مشکل برطرف شود. 

وی افزود: واردات هفتگی دام زنده از یک سو کوتاهتر شدن این صفوف و دسترسی آسان به گوشت دام را در پی دارد و از سویی دیگر به دلیل افزایش عرضه، کاهش قیمت را به دنبال خواهد داشت. 

ورناصری خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و سایر سازمان‌های نظارتی، نظارت خود را بر عرضه با قیمت‌های مصوب و همچنین نحوه عرضه تشدید خواهند کرد تا از هرگونه تخلف جلوگیری شود. 

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به ادامه عرضه مرغ منجمد و گرم نیز تصریح کرد: در تهران تمام میادین تره بار گوشت مرغ را با قیمت ۹۸۰۰ تومان عرضه می‌کنند و در این خصوص مراجعات بسیار زیاد است و این روند تا زمانی که قیمت مرغ در بازار متعادل شود، ادامه می‌یابد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا