انرژی

حذف مصوبه تهاتر قیر از اصلاحیه بودجه ۹۷

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوبه پیشین خود در مورد ساز و کار تهاتر قیر در اصلاحیه بودجه ۹۷ را برای تأمین نظر شورای نگهبان از متن این اصلاحیه حذف کردند.

به گزارش آرمان اقتصادی، طرح اصلاح قانون بودجه سال ۹۷ برای رفع ایرادات شورای نگهبان در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس قرار گرفت که بر این اساس نمایندگان بند یک ماده واحده این طرح در خصوص ساز و کار تهاتر قیر را از متن این اصلاحیه حذف کردند.

در ادامه بند ۲ ماده واحده که در آن به دولت اجازه داده شده بود تا مبلغ یک میلیون میلیارد ریال به صورت جمعی خرجی از طریق انتشار اسناد تسویه خزانه تسویه کند نیز از متن اصلاح بودجه ۹۷ حذف شد.

همچنین بخوانید

همچنین حکم بند سه ماده واحده که در آن پیش بینی شده بود مطالبات شرکت‌های تولید کننده برق از شرکت‌های تابعه وزارت نیرو در حکم مطالبات آنها از دولت است با رأی مجلس ابقاء شد.

در ادامه بند ۳ الحاقی به تبصره ۵ قانون که در آن استفاده از اسناد خزانه برای تملک اراضی مربوط به طرح‌ها و پروژه‌های ملی و استانی بلامانع عنوان شده بود برای تأمین نظر شورای نگهبان از اصلاحیه بودجه حذف شد.

نمایندگان همچنین برای تأمین نظر شورای نگهبان مصوبه پیشین خود در خصوص اختصاص مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال بابت تسویه بدهی پیمانکاران و طرح و توسعه و تکمیل راه روستایی و عشایری را برای تأمین نظر شورای نگهبان از این اصلاحیه حذف کردند.

همچنین حکم بند ۵ ماده واحده که در آن دولت مکلف شده بود منابع موضوع این بند را به صورت صد در صد تخصیص داده و به شرکت ذیربط پرداخت کند از متن اصلاحیه حذف شد.

در ادامه بند ۶ ماده واحده که در آن آمده بود بانک مرکزی مشمول واریز مالیات علی الحساب و سود سهام بودجه مصوب به صورت یک دوازدهم در ماه است برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد.

همچنین با رأی مجلس حکم جز ء الف بند ۷ که در آن پیش بینی شده بود مبلغ ۳۲ هزار میلیارد ریال مربوط به عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل فروش فرآورده‌های نفتی به نسبت پرداخت مصارف و منابع موجود بر اساس مقررات قانونی توزیع شود ابقاء شد.

نمایندگان همچنین جزء ب بند ۷ که در آن سازمان برنامه و بودجه مکلف به تأمین و واریز ۱۳ و نیم درصد حق بیمه کلیه رانندگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری شده بود را برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع کردند.

بند ۸ ماده واحده نیز که در آن آمده بود نظارت بر حکم اجرای این بند به ویژه عدم استفاده بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی از روش‌هایی که منجر به دریافت سود و یا جریمه مرکب از تسهیلات گیرندگان می‌شود بر عهده بانک مرکزی است برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد.

نمایندگان در ادامه بخشی از بند ط تبصره ۱۶ قانون که در آن آمده بود تسهیلات اتحادیه مرکزی تعاونی عشایری ایران در صورت بازپرداخت اصل، مشمول بخشودگی سود و جریمه و استفاده از مفاد این حکم می‌شود را جهت تأمین نظر شورای نگهبان از متن اصلاحیه حذف کردند.

نمایندگان در ادامه جهت تأمین نظر شورای نگهبان بند ۱۰ ماده واحده را از متن این اصلاحیه حذف کردند.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پایان بررسی این طرح از کمیسیون برنامه و بودجه خواست هر چه سریع‌تر نسبت به اعلام نظر در مورد موارد ارجاعی اقدام کند.

وی اضافه کرد: بعد از ۲۲ بهمن در مجلس وارد بررسی لایحه بودجه ۹۸ خواهیم شد لذا علی القاعده اصلاحیه بودجه ۹۷ باید هفته آینده تعیین تکلیف شود.

 

 

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا