تجارتصنعت، معدن، تجارت

توجه به صنایع کوچک؛ گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی

معاون اقتصادی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، تحقق شعار اقتصاد مقاومتی را در گرو اعتقاد عملی به صنایع کوچک دانست و افزود: ما باید بخش عمده حمایت های خود را به این صنعت مهم و پربازده معطوف کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  برنامه “خانه تا کارخانه” رادیو اقتصاد با موضوع مزایای نوسازی صنایع کوچک و متوسط و در ارتباط تلفنی با محمدصادق محمدیاری معاون اقتصادی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک روانه آنتن شد.

محمدیاری در مصاحبه با رادیو اقتصاد بیان کرد: برای به دست گرفتن بازار رقابتی چاره ای نداریم جز اینکه به سمت تولید رقابت محور و پربازده حرکت کنیم.

همچنین بخوانید

وی در ادامه، قیمت رقابتی را مولفه اصلی عرضه پررونق محصولات تولیدی در بازار معرفی کرد و افزود: یکی از علل اصلی عرضه محصول با قیمت مناسب به بازار تطابق قیمت تمام شده کارخانه با استانداردهای بازار است.

معاون اقتصادی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: خطوط تولید، ماشین آلات، بازسازی و نوسازی صنایع و همچنین نیروی انسانی متبحر و آشنا با ماشین آلات و دستگاه های نوین از عوامل تاثیرگذار بر قیمت تمام شده محصولات هستند.

این مقام مسئول با تصریح بر اینکه تکنولوژی خطوط تولید در عمده کارخانجات متعلق به سال های گذشته است تاکید کرد: دولت باید تسهیلات و سرمایه در گردش را به واحدهای تولیدی واقعی اختصاص دهد و از این طریق از تولید ملی حمایت کند.

محمدیاری در ادامه برنامه خانه تا کارخانه رادیو اقتصاد مطرح کرد: توجه به بازسازی و نوسازی صنایع و ماشین آلات به کار گرفته شده در خط تولید از الزامات تولید رقابتی به شمار می روند که تولید کنندگان و مسئولان باید به آن توجه کنند.

وی با اعلام اینکه تسهیلات بازسازی صنایع در تبصره ۱۸ قانون بودجه پیش بینی شده افزود: در حال حاضر بخشی از واحدهای صنعتی به بانک های عامل معرفی شده و درصد زیادی از آنها نیز تسهیلات را دریافت کرده اند.

معاون اقتصادی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تأکید کرد: تولید کنندگان باید همت و صداقت لازم را در دریافت تسهیلات داشته باشند و از سوی دیگر نظارت جدی بر مصرف بهینه این تسهیلات در واحدهای تولیدی صورت بگیرد.

محمدیاری در پایان مطلب، تحقق شعار اقتصاد مقاومتی را در گرو اعتقاد عملی و محکم به صنایع کوچک دانست و افزود: ما باید بخش عمده حمایت های خود را به این صنعت مهم و پربازده معطوف کنیم.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا