ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

روند فروش گوشی های آیفون رو به بهبود است

 

ظاهرا دوران بد برای اپل به سر رسیده؛ زیرا «مینگ چی-کو» تحلیلگر سرشناسی که فعالیت‌های این کمپانی را رصد می‌کند، چشم‌انداز روشنی را برای فروش گوشی های آیفون در سال جاری میلادی متصور است.

 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، برخی از تحلیلگران در ماه‌های گذشته، نظرات و پیش‌بینی‌هایی را درباره محصولات اپل ارائه کرده‌اند که با بدبینی همراه بوده است. تا اینکه سرانجام سران همین کمپانی نیز با اذعان به تقاضای پایین، فروش گوشی های آیفون را کمتر از حد انتظار توصیف کردند و از تجدید نظر در پیش‌بینی‌های خود خبر دادند.

اما مینگ چی-کو معتقد است به زودی ورق برخواهد گشت. او در تازه‌ترین یادداشت تحلیلی خود این‌گونه اظهار نظر کرد:

برای سال ۲۰۱۹، پیش‌بینی ما فروش ۱۸۸ الی ۱۹۲ میلیون گوشی آیفون است. ما احتمال کاهش ارزش سهام اپل و زنجیره تامین آیفون را در آینده نزدیک، ناچیز قلمداد می‌کنیم؛ زیرا به نظر می‌رسد آمار فروش گوشی های اپل در سال ۲۰۱۹، بهتر از آنچه خواهد بود که همگان باور دارند.

اپل آیفون ایکس آر

یکی از عواملی که روی فروش گوشی های آیفون سایه انداخته، جنگ تجاری کنونی بین ایالات متحده و چین است. بنابر گزارش‌ها این موضوع سبب شده که برخی مشتریان چینی، به طور غیر رسمی اپل را بایکوت کنند. حتی تعدادی از کمپانی‌های چینی نیز با اعطای کمک هزینه به کارمندان خود، آن‌ها را به خرید محصولات برندهای داخلی به جای اپل تشویق کرده‌اند.

 

با این حال «کو» باور دارد مادامی که جنگ تجاری بین این دو کشور وخیم‌تر نشود، می‌توان انتظار تغییر شرایط را برای اپل از نیمه دوم سال ۲۰۱۹ داشت. او معتقد است فروش گوشی های آیفون در این بازه زمانی، روند یکنواختی را طی خواهد کرد؛ برخلاف نیمه دوم سال ۲۰۱۸ که این روند، نزولی بود.

 

منبع
گجت نیوز

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا