بین الملل

سهام آسیایی با اتهامات جدید آمریکا علیه هوآوی افت کرد

درحالی که اتهامات تبهکارانه جدیدی که آمریکا بر علیه غول ارتباطات چین، هوآوی مطرح کرده است، به مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا؛ آسیب خواهد زد، سهام آسیایی افت کرد و دلار تضعیف شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، درحالی که اتهامات تبهکارانه جدیدی که آمریکا بر علیه غول ارتباطات چین، هوآوی مطرح کرده است، به مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا آسیب خواهد زد، سهام آسیایی افت کرد و دلار نزدیک به پایین‌ترین سطح ۲ هفته‌ای خود معامله شد.

حال‌وهوای بازارها در سراسر جهان نیز ناامیدکننده شد و طبق داده‌های تاجران اروپایی، شاخص‌های سهام این قاره، معاملات امروز خود را با افت آغاز خواهند کرد.

شاخص‌های ای‌مینی داوجونز، اس‌اندپی ۵۰۰ و نزدک، هر سه، ۰.۲ درصد افت کردند.

در آسیا، بیش از همه سهام استرالیا و نیوزیلند آسیب دیدند و شاخص سهام این کشورها به ترتیب ۰.۵  درصد و ۱.۲ درصد افت کردند.

سهام چین در منطقه قرمز باز شدند، اما در ادامه معاملات بهبود یافتند تا کامپوزیت شانگهای بتواند با ۰.۱ درصد سود به کار امروز خود خاتمه دهد و شاخص سهام برتر چین، سی‌اس‌آی ۳۰۰ هم ۰.۴ درصد رشد کند.

در کل، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، پس از جبران برخی از افت‌های اولیه خود، همچنان ۰.۲ درصد پایین‌تر باقی ماند.

شاخص نیکی ژاپن تقریبا تمام ساعات معاملات امروز را با سقوط ۱ درصدی پشت سر گذاشت اما در ساعات پایانی این سقوط را جبران کرد و ۰.۱ درصد بالاتر بسته شد.

علی‌رغم بازگشت سهام در ساعات پایانی، حال‌وهوای بازارها هنوز هم پس از این‌که دادگستری آمریکا اتهاماتی را به غول صنعت ارتباطات این کشور وارد کرد، اندوه‌بار است.

این اتهامات چشم‌انداز دستیابی به توافق تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان را تحت تاثیر منفی خود قرار می‌دهد، آن هم درست در زمانی که بازارها با نگرانی و دقت زیاد منتظر دور جدید مذاکرات بین نماینده تجاری چین و آمریکا هستند که چهارشنبه و پنج‌شنبه در آمریکا انجام خواهد شد.

 در بازار ارز، دلار به پایین‌ترین سطح ۲ هفته‌ای خود رسید و شاخص آن در سطح ۹۵.۷۳۳ واحد قرار گرفت.

در برابر ین ژاپن، دلار سومین روز افت متوالی خود را سپری کرد و به نرخ برابری ۱۰۹.۳۲ رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا