امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

لزوم کاهش هزینه های تولید در بخش کشاورزی

مدیرگروه اقتصاد کشاورزی و محیط زیست دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برضرورت کاهش هزینه های تولید در بخش کشاورزی کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مصطفی شریف در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: هزینه های تولید در این بخش بسیار بالاست از اینرو ضرورت ایجاب می کند با برنامه ریزی و حمایت های لازم این هزینه ها کاهش و کشاورزان با طیب خاطر به امر تولید در جامعه اهتمام داشته باشند.

وی همچنین اظهارداشت: جدا از کاهش هزینه های تولید برای تولیدکنندگان باید راه های دسترسی به نهاده های کشاورزی از قبیل بذر، کود، سم، ادوات، ماشین آلات و … تسهیل و همینطور بستر فروش محصولات در داخل و خارج برای کشاورزان به نحو احسن مهیا شود.

همچنین بخوانید

مدیرگروه اقتصاد کشاورزی و محیط زیست دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: کشاورزی با عوامل اثرگذار زیادی همچون آب، هوا، خشکی، خشکسالی، سرما، گرما و …رو به روست که بسیاری از این عوامل در اختیار کشاورزان، بهره برداران و حتی متولیان بخش نیست.

وی در ادامه افزود: نکته ای بسیار حائز اهمیت در این میان اینکه وضعیت کشاورزی را باید در بلندت مدت مورد بررسی قرار دارد نه کوتاه مدت چون در کوتاه مدت کافی یکی از این عوامل موثر واقع و موجب افزایش یا کاهش تولید در کشور شود.

شریف همچنین در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر بازار صادراتی محصولات کشاورزی با توجه به نوسانات ارزی از رونق خوبی برخوردار است حال به نظر حضرتعالی آیا این عامل می تواند انگیزه ای برای ورود سرمایه گذاران به حوز کشاورزی و توسعه بیشتر در این بخش باشد، اظهارداشت: اگر شرایط صادرات تداوم داشته باشد جواب این پرسش مثبت است.

وی در ادامه به رادیو اقتصاد گفت: وضعیت صادرات محصولات کشاورزی کشور در شرایط حاضر مناسب و حتی نسبت به سال های قبل از افزایش بسیار خوبی نیز برخوردار است.

مدیرگروه اقتصاد کشاورزی و محیط زیست دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی افزود: صادرات باید تداوم داشته باشد و این تداوم به استمرار تولید با کیفیت وابسته است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا