امور زیربناییراه و ساختمان

اعمال تخفیف ۱۵ درصدی در فروش مصالح ساختمانی با برنامه جدید دولت/ فروش بلیت چارتر از اول بهمن‌ماه ممنوع شده است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ارائه کارت اعتباری مصالح ساختمانی می‌تواند در قیمت مصالح تا ۱۵ درصد تخفیف اعمال کند، گفت: از ابتدای بهمن‌ماه فروش بلیت‌های برنامه‌ای هواپیما به صورت چارتری ممنوع است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز عملیات اجرایی پروژه‌های زیرساختی شهر پردیس اعم از بزرگراه‌ها، تونل‌ها و برخی از تاسیسات زیربنایی آغاز می‌شود که دو قرارداد به مبلغ دو هزار میلیارد تومان در این حوزه منعقد شده است و پیمانکاران مراحل اجرایی کار را آغاز کرده‌اند.

وی درباره پروژه متروی تهران – پردیس گفت: امروز فاز مطالعاتی ساخت متروی تهران – پردیس آغاز شد. طول این مترو ۲۴ کیلومتر است و ارزش قرارداد آن با قرارگاه خاتم الانبیا حدود دو هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: طبق قراردادی که با قرارگاه منعقد شده زمان ساخت این پروژه ۴۸ ماه است و امیدواریم در طول چهار سال این پروژه تحویل مردم پردیس شود و بتوانند حمل و نقل راحت‌تری داشته باشند.

وی درباره سازوکار کارت مصالح ساختمانی اظهار داشت: باید تابع عرضه و تقاضا در بازار باشیم و با این طرح می‌توانیم شرکت‌های تولیدکننده را به بازار متصل کنیم تا رونقی در بازار مسکن و صنعت ساختمان ایجاد شود.

وی ادامه داد: برای کاهش قیمت مسکن باید بسته‌ها و مشوق‌هایی را داشته باشیم که یکی از آنها اختصاص کارت‌های اعتباری مصالح ساختمانی است که می‌تواند قیمت تمام شده مسکن را کاهش دهد.

وی افزود: یکی دیگر از راهکارهای ما برای کاهش قیمت تمام شده مسکن ارائه اراضی در پهنه‌های تجاری به پیمانکاران و انبوه‌سازان است تا از این محل سود خود را دریافت کنند و مسکن را با همان قیمت تمام شده بدون سود به بازار عرضه کنند.

اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه کارت مصالح چقدر از قیمت تمام شده مسکن را کاهش می‌دهد اظهار داشت: ۴۰ درصد قیمت ساختمان را قیمت مصالح تشکیل می‌دهد و مصالح سهم ۴۰ درصدی در قیمت تمام شده مسکن را دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: پیش بینی ما این است که با ارائه مصالح ساختمانی به صورت انبوه به سازندگان مسکن می‌توانیم مصالح را با تخفیف ۱۵ درصدی در قیمت‌ها به سازندگان ارائه دهیم. از این رو قاعدتا قیمت تمام شده مسکن هم کاهش پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: وقت زیادی باقی نمانده است و ما باید بتوانیم با برنامه‌های متعدد وعده‌هایمان را به اجرا برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به وضعیت بازار مسکن اظهار داشت: یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن افزایش قیمت ارز بود و اگر به بازار برای خرید ارز هجوم وارد نمی‌شود قیمت ارز تا این حد افزایش پیدا نمی‌کرد که قیمت مسکن متاثر از آن افزایش پیدا کند. معتقدم در حال حاضر بازار مسکن آرام است و این آرامش در بازار ادامه پیدا می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به غیرقانونی بودن فروش بلیت چارتری از اول بهمن ماه اظهار داشت: قیمت بلیت هواپیما تابع عرضه و تقاضا است اما آنچه که ما در بازار نسبت به آن نظارت خواهیم داشت این است که از اول بهمن‌ماه فروش بلیت برنامه‌ای به صورت چارتری ممنوع خواهد بود و اگر شرکت و ایرلاینی اقدام به این کار کند تختلف کرده است.

وی تاکید کرد: زمانی بلیت چارتری باید به فروش برسد که یک بسته سفر آماده شده باشد یعنی در بسته سفر علاوه بر بلیت هواپیما اقامت، خوراک و حمل و نقل‌های شهری هم در آن بسته در اختیار مسافر قرار گرفته باشد.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا