بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

نگاهی به BTM؛ راهکار یکپارچه و فراهوشمند پایانه‌های ملی شرکت داده‌‌ورزی سداد

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، کارگاه ارائه محصول شرکت داده‌ورزی سداد در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، با معرفی محصول« BTM  راهکار یکپارچه و فراهوشمند پایانه‌های ملی» برگزار شد.

BTM؛ خودپرداز هوشمند

مهدی بایندو کارشناس ارشد پروژه‌های شرکت داده‌ورزی سداد، در ارائه محصول BTM این شرکت گفت: «در چند سال اخیر کانال‌های سخت‌افزاری نسبت به کانال‌های مجازی عقب افتاده‌اند. در کانال‌های سخت‌افزاری دست کاربر خیلی باز نیست. ما خود‌پردازهای خودمان را به وب‌‌بیس تبدیل کردیم و دلیل این‌کار هم پیشرفت سریع وب سرویس است. با این کار توانستیم سرویس‌های جدیدی را در خود‌پرداز‌های خودمان قرار بدهیم.

کاری که ما می‌خواستیم انجام دهیم این است که تمام کانال‌ها با همدیگر در ارتباط قرار بگیرند. دستگاه‌های خودپرداز وب‌بیس شدند و با ارائه تجربه کاربری یکسان با اینترنت بانک بام، روش جدیدی را آغاز کردیم. در دستگاه‌های خودپرداز معمولی در هر مرحله یک کار را می‌توانید انجام بدهید ولی با محصول شرکت ما در هر مرحله می‌توانید چند کار را انجام دهید. به عنوان مثال در یک صفحه شما شماره کارت خودتان، مبلغ و شماره کارت مقصد و رمز دوم کارت خود را وارد می‌کنید.»

او ادامه ادامه داد: «در محصول BTM سرویس‌های هوشمندی قرار دادیم. به طور مثال اگر رمز خودتان را بیش از سه ماه تغییر ندهید سیستم به شما پیشنهاد می‌کند که رمز خود را تغییر دهید. از ویژگی‌های دیگری که به این محصول اضافه کرده‌ایم سرویس سلامت، سرویس نابینایان، سرویس پرستاری و شخصی سازی یا سفارش‌سازی خودپرداز از طریق پروفایل کاربری است. ما در سرویس نابینایان یک سری میان‌بر برای دریافت و واریز پول قرار داده‌ایم.

در این سرویس بعد از اینکه فرد نابینا به سیستم اعلام کند، که نابینا است صدای دستگاه برای او فعال می‌شود. بر روی کلید دستگاه هم خط بریل پیش‌بینی شده است. اقدامی هم برای حفظ محیط زیست در این دستگاه پیش‌بینی شده و آن پیامی است که قبل از دادن رسید به کاربر نشان داده می‌شود مبنی بر اینکه با دریافت نکردن رسید کاغذی به محیط زیست توجه شود.»

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا