ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

مهندس چینی به جرم سرقت اطلاعات اپل در کشور آمریکا دستگیر شد

به تازگی اف بی آی یکی از مهندسان اپل به نام Jizhong Chen را دستگیر کرده است. نکته‌ی جالب اینجاست که این مهندس اهل کشور چین است و می‌دانید که اخیرا تنش‌های زیادی میان این دو کشور به وجود آمده است.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، طبق گزارش پلیس فدرال آمریکا، هزاران سند تجاری کمپانی اپل در سیستم‌های کامپیوتری این مهندس یافت شده است که اکثر آنها نیز مربوط به پروژه‌ی خودروهای بدون راننده بوده‌اند. در گزارش این دستگیری آمده است که فرد مورد نظر برای استخدام در کمپانی Xiaopeng Automobile فرم پر کرده است و قصد داشته تا اطلاعات سرقت شده از اپل را در اختیار این شرکت قرار دهد.

همچنین بخوانید

اما شرکت Xiaopeng Automobile بلافاصله پس از انتشار این گزارش، دریافت تقاضای استخدام از سوی این فرد را تکذیب و اعلام کرد که هیچگونه ارتباطی با Jizhong Chen به منظور جذب او و یا همکاری‌های اقتصادی دیگر برقرار نکرده است؛ آنها به طور رسمی کلیت این گزارش پلیس آمریکا را به طور کامل رد کرده‌اند.

دقیقا مشابه این اتفاق سال گذشته نیز رخ داده بود!

مهندس چینی به جرم سرقت اطلاعات اپل در کشور آمریکا دستگیر شد

در جولای سال گذشته نیز یکی دیگر از مهندسان چینی اپل به نام XiaoLang Zhang به جرم سرقت اطلاعات محرمانه‌ی اپل بازداشت و توسط پلیس فدرال زندانی شده بود. آن فرد در پروژه‌ی اتوموبیل هوشمند بدون راننده‌ی اپل فعالیت می‌کرده است اما بعد از خروج از کمپانی اپل، به Xiaopeng Automobile پیوسته بود! البته این کمپانی چینی در آن زمان نیز بیانیه‌ای صادر و اعلام کرده بود که XiaoLang Zhang بعد از استخدام در شرکت آنها، هیچگونه اطلاعات حساس و خارج از قاعده‌ای را در اختیار آنها قرار نداده بوده است.

حالا با توجه به آغاز جنگ میان آمریکا و چین و به تبع آن جنگ میان ابرکمپانی‌های این دو کشور، باید منتظر شنیدن اخبار بیشتری مشابه این گزارش باشیم. چندی پیش نیز مدیر مالی هواوی به جرم دور زدن تحریم‌های ایران توسط آمریکا متهم شده بود و آنها از کانادا به طور رسمی، درخواست استرداد او را داشته‌اند.

 

منبع
گجت نیوز

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا