بانکبانک و بیمه

رتبه دوم کشوری بوشهر در پرداخت وام روستایی

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: این استان در پرداخت وام اشتغال روستایی رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  فاطمه دهقانی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۶ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی وام اشتغال روستایی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

وی همچنین اظهارداشت: نرخ سودی که برای این تسهیلات پیش بینی شده بین چهار تا شش درصد است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر با بیان اینکه ۷۶ میلیارد تومان از این اعتبار ات به دستگاه های حمایتی استان اختصاص یافته است، گفت: افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی در مناطق روستایی می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: جدا از صندوق توسعه ملی منبع دیگری بر ای اشتغال روستایی از محل تفاهم نامه بین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، بنیاد علوی و بانک سینا در نظر گرفته است.

دهقانی تصریح کرد: سال گذشته از محل مزبور ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح های اشتغال زا در سطح استان پرداخت شد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: امسال نیز استان بوشهر از این محل ۲۵ میلیارد تومان اعتبار دارد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر افزود: مطابق این تفاهم نامه طرح های با اولویت اشتغالزایی و رفع محرومیت در مناطق کمتر توسعه یافته و همچنین ایجاد و حفظ اشتغال در بخش های کشاورزی، تولیدی، صنعتی و خدمات مورد حمایت قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: کار آفرینانی که بر این اساس طرح و پروژه های تولیدی در منطقه ارائه دهند تسهیلات یارانه ای از محل تفاهم نامه مزبور به آنان اعطا خواهد شد.

دهقانی در ادامه یادآورشد: بخشی از یارانه این تسهیلات را معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و بخش دیگر را بنیاد علوی پرداخت می کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا