بانکبانک و بیمه

تعامل نزدیک اگزیم بانک ایران با واحدهای تولیدی صادرات محور

پیرو سفرهای استانی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران به شهرهای مختلف کشور، دکتر علی صالح آبادی درنخستین روزهای بهمن ماه جاری در سفر خود به استان فارس از دو مجموعه تولیدی و صادراتی بازدید کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از بانک توسعه صادرات ایران، شرکت تولیدی صنعتی فراسان از جمله بنگاه های بزرگ صادرات محور استان فارس که به انضمام شرکت های تابعه، فرصت اشتغال را برای ۳۵۰۰ نفر را فراهم کرده است.

مهدی آرامی کارشناس واحد اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران در شعبه شیراز در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز در اینباره گفت: شرکت فراسان در حوزه تولید لوله، اتصالات و مخازن GRP فعالیت می کند و در سال جاری تا پایان دی ماه بالغ بر ۷۰۰ هزار دلار صادرات به کشورهای رومانی، مالزی، ترکیه و کره جنوبی صادرات دارد.

آرامی افزود: فروش داخلی شرکت فراسان تا پایان دی ماه سال جاری، ۳ هزار و ۵۸۴ میلیارد ریال بوده است. به گفته این کارشناس بانکی شرکت فراسان از مشتریان قدیمی بانک توسعه صادرات بوده و به منظور توسعه طرح های عمرانی خود از این بانک درخواست تسهیلات دارد.

مهدی آرامی خاطرنشان کرد: این شرکت از جمله مشتریان بانکداری شرکتی بانک توسعه صادرات است و از سال ۱۳۶۵ فعالیت تولیدی خود را آغاز کرده و از سال ۱۳۷۸ در زمره مشتریان بانک توسعه صادرات ایران قرار گرفته است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات طی بازدید از شرکت فراسان با خانم ظهیرامامی، عضو هیات مدیره صادرات در خصوص تسهیلات مورد نیاز این واحد تولیدی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت و دستورات لازم برای همکاری با این بنگاه اقتصادی را صادر کرد.

• بازدید دکتر صالح آبادی از شرکت پارس محزون

شرکت تولیدی بازرگانی پارس محزون از دیگر واحدهای فعال صادراتی در استان فارس که در سفر استانی مدیرعامل بانک توسعه صادرات مورد بازدید قرارگرفت؛ به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز این بنگاه در سال ۱۳۸۵ فعالیت تولیدی خود را در حوزه خشکبار و گیاهان دارویی آغاز کرده و در سال جاری صادرات ۲۱۶ میلیارد ریالی داشته است.

آرامی گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله امارات، قطر، بحرین و کویت از مهمترین مقاصد صادراتی شرکت پارس محزون هستند. وی افزود: این شرکت در بخش سرمایه در گردش نیازمند دریافت تسهیلات از بانک توسعه صادرات است و در این بازدید، مدیر عامل بانک توسعه صادرات، طی مذاکرات انجام شده دستورهمکاری با واحد تولیدی یادشده، مطابق با مقررات و اختیارات بانک را صادر کرد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با هدف هم افزایی و تعامل هر چه بیشتر با شعب شهرستانها و مذاکره پیرامون راهکارهای ارتقا عملکرد آنها، سالانه چندین سفر استانی را در برنامه های خود دارد؛ در این سفرها، یکی از اعضای هیات مدیره و برخی از مدیران ستادی بانک، دکتر صالح آبادی را همراهی می کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا