بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

سامانه اطلس، رتبه اول شرکت‌های نوپا و MVP را در رویداد نواندیشان فناوری‌های مالی کسب کرد

دومین رویداد نواندیشان فناوری‌های مالی همزمان با هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برگزار شد و اطلس رتبه اول شرکت‌های نوپا و MVP را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «اطلس» یک راهکار در حوزه بانکداری باز است که با دریافت سرویس‌های بانکی از بانک‌های متعدد و یکپارچه کردن آنها، عملیات‌های بانکی شرکت‌ها را از طریق یک داشبورد واحد برای آنها فراهم می‌کند.

اطلس یک TPP محسوب می‌شود و با توجه به گسترش روزافزون شرکت‌های تامین‌کننده سرویس در ایران روند روبه‌رشدی در این بازار پیش‌بینی می‌شود. شرکت‌هایی نظیر شاهین، فینوتک، پادیوم، توسن بوم و… در تلاش برای تامین سرویس‌های بانکی هستند و اطلس با دریافت این سرویس‌ها آنها را در یک داشبورد و در قالب محصول نهایی در اختیار مشتری می‌گذارد.

پس از تصویب PSD2 توسط پارلمان اروپا، در کشورهای پیشرو در حوزه بانکداری باز شاهد توسعه محصولات و حرکت به سمت نوآوری در این حوزه هستیم. در ایران نیز با اقبال خوبی که به «بانکداری باز» شده است و بانک‌های مختلف در این جهت حرکت کرده‌اند، انتظار می‌رود در سال‌های آینده بسیار بیشتر از این حوزه بشنویم.

ماموریت اصلی اطلس ایجاد بستر مناسب برای تسهیل ارتباط شرکتی با بانک‌ها، ایجاد زیرساخت مناسب برای بانکداری مجازی و کمک به کسب‌وکارها در تصمیم‌گیری بر اساس راهبردهای سازمانی است.

در حال حاضر شرکت‌ها و موسسات برای انجام امور مالی و حسابداری خود درگیر فرآیندهای بسیار وقت‌گیر و پیچیده مالی – بانکی هستند که منجر به صرف هزینه‌های زیادی از جمله تخصیص وقت و منابع انسانی می‌شود. از طرفی غیر خودکار بودن این امور خطاهای انسانی زیادی را در فرآیند کاری وارد کرده و خسارت‌های جبران‌ناپذیری در شرکت‌های بزرگ ایجاد می‌کند.

سامانه اطلس به‌عنوان راهکار در این حوزه، یکی از پیشران‌های پیاده‌سازی این تکنولوژی در کشور است.

هدف اصلی این محصول، تسهیل فرآیندهای دارای پرداخت در سازمان‌ها و شرکت‌ها است. در سازمان‌های بزرگ «فرآیندهای دارای پرداخت» بسیاری در طول ماه توسط بخش مالی انجام می‌شود. برخی از این فرآیندها مانند پرداخت حقوق عموما به صورت دستی و همراه با مشکلات است. سامانه اطلس با ایجاد یک فرآیند امن و خودکار، ضمن رعایت تمامی استانداردهای سلسله مراتب سازمانی و امنیت اطلاعات بانکی، راهکار مناسبی در این حوزه ارائه می‌کند.

همچنین اطلس یک محصول سبز و دوستدار محیط زیست است که استفاده از آن به صورت چشم‌گیری باعث کاهش مصرف کاغذ و جوهر می‌شود. همچنین با توجه به بهبود فرآیندهای دارای پرداخت در سازمان، شفافیت و نظارت دقیق بر دارایی‌ها، کاهش معنادار میزان مغایرت‌های مالی، هوشمندسازی فرآیند تخصیص بودجه، کاهش خطاهای انسانی، کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری سازمان را به ارمغان می‌آورد.

 

منبع
راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا